حالا همه متوجه شدند که مهدی طارمی درست می گوید

حالا همه متوجه شدند که مهدی طارمی درست می گوید

اولین بازی اصلاً اسمش فوتبال نبود و فکر می‌کنم جام جهانی برای تیم ملی بعد از بازی ولز شروع شود. این بخشی از صحبت های مهدی طارمی، مهاجم بوشهری تیم ملی ایران در نشست خبری پیش از دیدار با ولز بود. به نظر می رسد حق با مهدی بود.

به معنای واقعی، ایران کار خود در جام جهانی را با بازی روز گذشته مقابل ولز در ورزشگاه احمد بن علی آغاز کرد. به زبان ساده تر، جام جهانی برای ایران تازه شروع شده است. تیم ملی در اولین بازی روز دوشنبه نمایشی جنجالی مقابل انگلیس داشت. نمایشی که از بسیاری جهات گرفته شد و تیم را تحت فشار قرار داد. با این حال، در بازی دیروز، بازی تغییر کرد. ایران اولین پیروزی خود در جام جهانی 2022 را کسب کرد و با دو گل تیم ولز از مرحله گروهی جام جهانی گذشت. این بدان معناست که اکنون سرنوشت صعود به دست شاگردان کارلوس کی روش افتاده است. ایران با سه امتیاز خیلی خوش شانس است که به مرحله بعد صعود می کند و باید مقابل آمریکا ثابت قدم باشد تا یک اتفاق تاریخی را ثبت کند.

اگر ایران بتواند امتیازات مورد نظر خود را از بازی با آمریکا کسب کند، آن لحظه لحظه ای رقم می خورد که خیلی ها در فوتبال ایران برای آن لحظه شماری می کنند. اولین صعود به مرحله دوم در تاریخ جام جهانی. تیم ملی در ششمین حضور خود در جام جهانی به موفقیت دست یافت و برای دومین بار در دومین بازی برنده زمین مسابقه را ترک کرد. این تیم یک بار در سال 1998 در یک بازی حساس و حساس به مصاف آمریکا رفت و زمین را با دست خالی ترک کرد و حالا تاریخ برای این تیم تکرار شده و این بار بر خلاف آن بازی که یک بار دروازه آنها باز شد، گلی به ثمر نرسید. نمی خورد

برای ثبت این اتفاق مهم و این پیروزی ارزشمند در تاریخ فوتبال ایران اتفاقات جدیدی لازم بود. اتفاقاتی که کارلوس کی روش در دیدار مقابل ولز شروع کرد. او با تغییراتی در ترکیب تیم، نواقص بازی اول را اصلاح کرد و رامین رضایان و سعید عزت اللهی که از ابتدا در ترکیب بودند، به عنوان بهترین های زمین ظاهر شدند. حضور علی کولی زاده در خط حمله به پویایی آن خط کمک کرده بود و شاید اگر تیم ملی خوش شانس تر بود این نتیجه برای ولزی ها سخت تر می شد. سردار آزمون تغییر دیگری در ترکیب کی روش نسبت به بازی با انگلیس بود که در خط حمله نیز تاثیر خود را نشان داد. او با وجود مصدومیت، به خوبی در پازل تاکتیکی کی روش برای این دیدار قرار گرفت. از سوی دیگر متهمان بازی با انگلیس به قهرمانان دیروز تبدیل شده اند. روزبه چسمی که روز بدی را مقابل انگلیس سپری کرده بود، در این دیدار گل اول ایران را به ثمر رساند و مجید حسینی و سیدحسین حسینی نیز روز بسیار خوبی در خط دفاعی داشتند.

ایران سه امتیاز اول خود را در روز به دست آورد که مگس قربانی را نیز واگذار کرد. پیش از این دیدار علیرضا جهانبخش، وینگر و کاپیتان سوم تیم ملی ایران در آستانه شکست در دیدار مقابل آمریکا قرار داشت که همین اتفاق برای او افتاد. او در آن بازی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد، اما درست مانند بازی انگلیس، با گرفتن کارت زرد به کار خود پایان داد تا بزرگترین غایب در بازی حساس مقابل آمریکا باشد. از سوی دیگر، ولی مرتضی پورعلیگنجی دیگر مهره اصلی شاگردان کارلوس کی روش که در بازی انگلیس مانند جهانبخش اخطار گرفته بود، این دیدار را به سلامت پشت سر گذاشت تا خود را برای بازی آمریکا در سومین و حساس ترین بازی ایران در جام حذفی آماده کند. جهانی است

دیدگاهتان را بنویسید