حالت آماده باش ستاد مدیریت بحران استان تهران


ساعت: 14:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916126

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از آماده باش ستاد مدیریت بحران برای اعلام هشدار زرد در پی بارش برف و یخبندان در نقاط مختلف استان تهران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در این خصوص گفت: اداره کل بحران استان تهران در خصوص صدور اخطاریه زرد در روز شنبه 21 آذرماه مبنی بر وقوع بارش برف و یخبندان در نقاط مختلف استان تهران اعلام کرد. مدیریت استان تهران به تمامی ستادهای مدیریت بحران شهرستان های تهران هشدار آماده باش داد و بر این اساس تمامی دستگاه های امدادی، خدماتی و سایر دستگاه ها در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی با اشاره به بارش برف از روز یکشنبه ۲۲ آذرماه گفت: پس از بارش برف تمامی دستگاه های خدمات رسان، راهداری، پلیس راه، راهنمایی و رانندگی، هلال احمر و شهرداری ها در آماده باش کامل هستند و در حال ارائه خدمات هستند. صادره از سوی ستاد بحران در مناطق برف‌گیر.

مدیرکل بحران استان تهران با بیان اینکه توصیه های لازم به مردم و نهادهای ذیربط ارائه شده است، گفت: همچنین با توجه به موج سرما و احتمال یخبندان در برخی مناطق استان هشدار داده شده است. در این خصوص صادر شده و نهادهای ذیربط آمادگی کافی را دارند و توانایی مقابله با خطرات و پیشگیری از حوادث احتمالی را دارند.

یزدیمهر افزود: با توجه به ضرورت استقرار و ارتقای آمادگی استانداری ها و شهرداری های استان تاکید شد آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حوادث فصلی و اقدامات پیشگیرانه ادامه یابد. از جمله موارد قابل تامل می توان به آمادگی ماشین آلات و تجهیزات ویژه برای بارندگی، بررسی انبارهای شن و نمک و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نکات مهمی که رانندگان در فصل زمستان باید رعایت کنند

این نکات را هنگام رانندگی در روزهای برفی و بارانی جدی بگیرید

وی در ادامه در خصوص احتمال طغیان رودخانه پس از بارندگی ها گفت: در این زمینه تاکیدات لازم و اقدامات لازم انجام شده است. البته رعایت یکسری موارد از جمله پرهیز از تردد غیرضروری به ویژه در معابر و محورهای یخبندان و برفی برای مردم ضروری است. عدم اقامت و تردد در حاشیه بستر رودخانه ها و پرهیز از ارتفاعات از جمله مواردی است که رعایت آن توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید