حال و هوای حسینی در کوچه پس کوچه های شهر بیرجند/ نصب 1500 پرچم عزاداری امام حسین (ع) در سطح شهر


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888007

این روزها کوچه ها و کوچه های شهر بوی محرم و کوی و برزن سیاه پوشیده است و شور و عشق حسینی در گوشه و کنار شهر به چشم می خورد و با همت شهرداری 1500 پرچم عزاداری امام زمان(عج) حسین (ع) در سطح شهر نصب شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقمحرم که می شود همه شهرها و روستاها کربلاست و هر روزش مثل عاشورا است. عاشقان امام حسین (ع) از ابتدای ماه محرم در تدارک بیعت با امام فداکار دین مبین اسلام بودند، امامی که پس از گذشت بیش از 1400 سال از واقعه کربلا هنوز از آن یاد می شود. وقتی نام حسین (علیه السلام) برده می شود، چشم ها تار می شود و دل ها به یاد او آرام می گیرد.

شهر بیرجند نیز حال و هوای اسرارآمیزی پیدا کرده است و این را می توان از دیوارپوش های سیاه رنگ و پرچم های برافراشته بالای درب مغازه ها، منازل و خیابان ها فهمید، امسال پس از گذشت دو سال از کرونا، اگرچه این ویروس هنوز به طور کامل ناپدید نشده است. و باید اصول بهداشتی را رعایت کرد که خوشبختانه با بهبود حال و هوای محرم در شهر و برپایی مجالس عزاداری رنگ بهتری به خود گرفت.

شهرداری بیرجند نیز با نصب پرچم شهر را سیاه پوش کرد و اکنون در جای جای شهر نشانه هایی از عزاداری عاشورا دیده می شود. در عوض داربست های فلزی برپا شد و بوی اسپند و اهتزاز پرچم های سیاه سراسر شهر را با نوای حسینی پر کرد.


3c8b3d10 662e 40d8 940a b16891dcf871 خبر خاکستری


نصب 1500 پرچم عزا

معاون فرهنگی شهرداری بیرجند با اشاره به نصب 1500 پرچم در سطح شهر به خبرنگار خاورستان گفت: شهرداری بیرجند به مناسبت ماه عزای امام حسین (ع) شهر را سیاهپوش کرد.

محمد رمضانی اظهار داشت: با فرا رسیدن ماه محرم، شهر بیرجند در همت ارادت به سرور و سالار شهیدان حال و هوای دیگری پیدا کرد.

وی افزود: شهرداری بیرجند با سیاه پوشی میادین و بلوارها و نصب بنر و پرچم در ورودی های شهر حال و هوای خاصی را برای محرم ایجاد کرده است.

رمضانی با اشاره به حال و هوای عاشورایی در این شهر گفت: بنرهای عزاداری و عزاداری در معابر اصلی، بلوارها و میادین نصب شده و شهر سیاه پوش شده و پرچم ها، پارچه ها، طناب زنی ها و بنرها در سطح شهر قرار گرفته است.


007da95c aa48 4371 b2f0 fa9986cf827a خبر خاکستری


کمپین محترم پاکبانان

وی با بیان اینکه کمپین پخبنان پخش در ایام محرم از برنامه های فرهنگی این نهاد در این ایام است افزود: این ستاد با شعار محوری «شهری با صفای دل های عزادارانش» در درجه اول صاحبان است. و مجریان پیشنهادات و ایستگاه های صلواتی. تکایا از مردم درخواست می کند در ماه های محرم و صفر از ظروف یکبار مصرف مضر برای محیط زیست استفاده نکنند و در ادامه بر همکاری رفتگران محترم این زحمتکشان بی وصف یک شهر برای کمک به جمع آوری زباله تاکید می کند. در سر راه هیأت ها باقی بماند، می توانیم از سنگین شدن بار آنها جلوگیری کنیم.

به گفته وی عمده دست اندرکاران این کمپین بچه های هیئت و جوانان گام دوم انقلاب و همه عاشقان شهید امام حسین بن علی (ع) هستند که دست در دست یکدیگر هستند. فرهنگ خوب و تحسین برانگیزی که حفظ پاکیزگی، زیبایی و پاکیزگی شهر در ایام سوگواری است، خدمتگزار سالار شهیدان است تا این موضوع را به خوبی منتشر کند تا استفاده از ظروف یکبار مصرف به عنوان یکی از آسیب های محیط زیست باشد. را می توان به حداقل رساند و همچنین بار سختی کار کارکنان پاک شهرمان را که هر سال ترافیک و زحمات آنها در این روزها طولانی و کوتاهتر می شود.

وی برگزاری مراسم عزاداری در بوستان ها را از برنامه های فرهنگی این سازمان در این ایام عنوان کرد و افزود: پارک کجاستان به مدت 10 شب میزبان عزاداران حسینی خواهد بود و این مراسم به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند و انجمن عاشقان بین الل. -حرمین. ، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مدیای برجسته استان برگزار می شود.

وی تاکید کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در زمینه ساماندهی موکب ها، قرار دادن داربست های فلزی، پرچم ها و نخ های عزاداری با هیئت های مختلف همکاری می کند و زیباسازی فضای شهری از چند روز قبل از شروع کار توسط این سازمان انجام می شود. ماه محرم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید