حتیب زاده بر ثبات و صلح در لبنان تأکید می کند ، تیراندازی به مردم بی گناه را محکوم می کند

زمان: 10:10
منتشر شده در: 1400/07/23
کد خبر: 1776235

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر لزوم حفظ ثبات و صلح در لبنان تأکید کرد و تیراندازی به مردم بی گناه را محکوم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید حتیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در مورد حوادث تلخ لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اهمیت حفظ ثبات و صلح در لبنان ، تحولات لبنان را از نزدیک زیر نظر دارد. و معتقد است که مردم ، دولت و ارتش ، همراه با مقاومت لبنان ، نزدیک شدن و اتحاد آنها ، مانند همیشه ، با موفقیت و افتخار بر فتنه ها و توطئه هایی که ریشه در رژیم صهیونیستی دارد و برنامه ریزی و اجرا می شوند ، فائق خواهند آمد. استادان و عوامل این حالت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت و عمیقاً شلیک گلوله و اعدام لبنانی های بی گناه که اعتراض مسالمت آمیز داشتند ، تأکید کرد: “دولت و مقامات لبنانی باید عاملان این جنایات و آشوب ها را شناسایی و دستگیر کنند.” مردم لبنان را تشویق به اقدام فوری کنند.

سعید حتیب زاده به دولت و مردم لبنان ، به ویژه خانواده های داغدیده ، سلامتی مجروحان و بهبود فوری را تسلیت گفت.

دیروز (پنجشنبه) ، افراد مسلح به سمت معترضانی که در منطقه التایونا بیروت تظاهرات مسالمت آمیز داشتند ، شلیک کردند که ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت.

میشل عون ، رئیس جمهور لبنان در واکنش به حوادث بیروت گفت که استفاده مجدد از سلاح غیرقابل قبول است و دولت آزادی بیان را تضمین می کند.

خبرگزاری المیادین به نقل از عون نوشت لبنان دیگر نمی تواند مشکلات خیابانی را تحمل کند و این مشکلات در نهادهای دولتی به ویژه کابینه حل خواهد شد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید