حجاب به زور راه به جایی نمی برد/ نخبگان از قطار انقلاب پیاده نشوند

حجاب به زور راه به جایی نمی برد/ نخبگان از قطار انقلاب پیاده نشوند

روز جدید یکی از اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: وقتی بعد از ده ها سال نهادهای مختلف حجاب نتوانستند این امر طبیعی را توسعه دهند، باید از زور و تهدید پرهیز کنیم و در روش ها و رویکردهای خود تجدید نظر کنیم، حجاب یک امر طبیعی است با زور و تهدید به جایی نمی رسد./ تا کنون یک ریال به احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده نشده است/ عشایر ذخایر انقلاب کمر این قشر را شکستند/ کمبود آب آشامیدنی در شهرستان بناب به مرحله بحرانی رسید/ با خراب شدن هواپیمای اوکراینی، سردار حاجی زاده با عذرخواهی به موقع فرصت دشمنان انقلاب را غنیمت شمرده بعید به نظر می رسد.

محمد باقری در جلسه علنی امروز (سه شنبه 28 مهرماه) شورای اسلامی شهر در سخنانی بین دستور خود مبنی بر تبریک به ملت شریف ایران و تبریک میلاد پیامبر(ص) گفت: سخنان حضرت حق مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری امام حسن مجتبی(ع) این تحلیل جامع و کاملی از وقایع اخیر بود. ضمن اینکه قاطعانه از دستورات ایشان حمایت و اجرا می کنم، برای همه دلسوزان انقلاب پیشنهادهایی برای برون رفت از وضعیت موجود با توجه به وضعیت موجود ارائه می کنم.

نماینده بناب در مجلس ادامه داد: برخی از دولتمردان و نخبگان سیاسی در اظهارنظرهای خود عجولانه عمل کردند و گاهی این اشتباه را مرتکب شدند که لازم است همه دلسوزان انقلاب طبق دستور مقام معظم رهبری جبران کنند و از سوی دیگر حجاب برای زنان امری طبیعی و شرعی است. و اعمال طبیعی تنها با صورت بندی دقیق و منطقی مورد پذیرش جامعه قرار می گیرد، زمانی که پس از ده ها سال نهادهای مختلف حجاب نتوانسته اند این عمل طبیعی را شکوفا کنند، باید از زور و تهدید پرهیز کنیم و در روش ها و رویکردهای خود تجدید نظر کنیم وگرنه حجاب چیزی است. طبیعی است که با زور و تهدید به جایی نخواهیم رسید.

وی گفت: حجاب یک مسئله نسبی نیست اما برخی حجاب را زمانی نسبی می دانند که مقام معظم رهبری اجازه نمی دهند زنانی که حجاب کامل ندارند اما معتقد به نظام هستند وارد حلقه مخالفان شوند. و جوانان را به لجبازی وادار کن. وقتی پیشوای دلها حاج قاسم سلیمانی دو دسته زنان محجبه و بی حجاب را نامناسب می داند و حتی دختر بی حجاب را فرزند خطاب می کند چرا با این رفتارهای منفی به نظام هزینه تحمیل می کنند؟ و جایگزین استفاده از زور شود.

باقری تاکید کرد: با سقوط هواپیمای اوکراینی، سرلشکر رشید اسلام حاجی زاده آبروی خود را فدای اسلام کرد و با عذرخواهی به موقع و وعده برخورد با مسئولین این حادثه فرصت را از دشمنان انقلاب گرفت. ای کاش برخی از مسئولان بابت اتفاقات اخیر عذرخواهی می کردند و اجازه نمی دادند دشمنان از فرصت استفاده کنند. امروز دشمنان انقلاب می خواهند از هر سوراخی نفوذ کنند.

نماینده بناب همچنین گفت: در حال حاضر گفت وگوی ملی برای یافتن راه های ملی برای حل مشکلات کشور ضروری به نظر می رسد، بنابراین دلسوزان انقلاب نه مدعیان انقلاب آبروی خود را در شکل گیری نظام خرج کنند. این گفت و گو و بیش از این اجازه ندهیم، نخبگان را باید از قطار انقلاب جدا کرد وگرنه یکنواختی و انحصار در جامعه محکوم به شکست است.

باقری خطاب به نمایندگان ملت تاکید کرد: مردم عزیز ایران هر روز فقیرتر می شوند که این ناشی از وجود تفکرات خلاف سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص خصوصی سازی، اجرای اصل 44، خروج سرمایه گذاران از کشور و… است. البته کمبود سرمایه گذاری در دهه اخیر، بنابراین سرمایه گذاری برای حل معضل بیکاری و افزایش رفاه مردم و ایجاد رضایت عمومی راه حل اصلی برون رفت از وضعیت فعلی است.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: در مدیریت فعلی و دخالت های بی مورد مجلس و دولت در بخش خصوصی، سرمایه گذاری بعید به نظر می رسد، بنابراین پیشنهاد می کنم؛ ضمن حل تنش‌های بین‌المللی و داخلی، باید تحقیقات و بررسی‌های غیرضروری برای بخش خصوصی را متوقف کنیم تا بخش خصوصی با آرامش و در غیر این صورت بدون سرمایه‌گذاری در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در کشور سرمایه‌گذاری کند. نارضایتی ها حل نمی شود و در آینده شاهد نارضایتی شدید خواهیم بود.

وی خطاب به رئیس جمهور یادآور شد: ظاهراً یک ریال هم برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده نشده است، من چندین بار از این مجمع و در نامه های مختلف هشدار داده ام که خشکی و گرد و غبار آذربایجان و به ویژه شهری مانند بناب را نابود خواهد کرد. به دنبال آن اتفاق خواهد افتاد، بنابراین باید قبل از وقوع حادثه درمان شود.

باقری خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اکثر شما عزیزان در سازمان خیرین مشارکت دارید. متاسفانه این سازمان به ترمزی برای توسعه کشور تبدیل شده است. لازم است هرچه سریعتر نسبت به مدعیان وضعیت وقف برخی از اراضی مردم توسعه شهر خوشه ای مهر قربانی اقدامات اولیه انجام شود و شامل مدعیان اقاف این شهرستان نیز می شود.

نماینده بناب خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: تعرفه محصولات کشاورزی به ویژه پیاز خیانت است. قبل از اجرای مدل کشت تعرفه ها را متوقف کنید. ستمدیدگان را تحمل کنید.

وی با اشاره به کمبود آب شرب در شهرستان بناب و خطاب به وزیر نیرو یادآور شد: کمبود آب شرب در شهرستان بناب قبل از آب شرب استان بناب و آذربایجان شرقی به حد بحرانی رسیده است. مثل آب همدان نیست، برنامه ریزی کنید وگرنه روستاهای بناب و سایر شهرها در آینده ای نه چندان دور با مشکل جدی آب مواجه خواهند شد.

باقری در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص وزارت کار و وزیری که رئیس جمهور محترم باید معرفی کند، باید به این نکته اشاره کنم که مشکل اصلی کشور در وزارتخانه ها بیشتر ناکارآمدی و کمبود نیروهای توانمند است، بنابراین وزیری که می خواهد وارد مجلس می شود، باید شخصی باشد، امیدوارم در دولت های گذشته حداقل معاون وزیر بوده باشد تا از توانایی هایش مطمئن شویم، اگر فقط یک نیروی علمی بدون بیوگرافی قوی وارد شود، این وزارتخانه با آن مواجه می شود. مشکلات جدی

منبع: خانه ملت

دیدگاهتان را بنویسید