حجاب زیبایی روح و اندیشه انسان است/ سلبریتی های مثبت باید فرهنگ حجاب را در دنیا ترویج دهند


ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882731

عبدلی گفت: فعالان اجتماعی در حوزه دین می توانند با جمع آوری شبهات و ارائه پاسخ های مستدل و مستدل در فضای واقعی و مجازی، برنامه های سازماندهی شده دشمنان برای ترویج حجاب در جامعه و ترویج فرهنگ حجاب در جهان را خنثی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رقیه عبدولی از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان اردبیل و مربی فرهنگی تیم ملی پاراکواندو در بازی های آسیایی به تشریح فلسفه حجاب و زیبایی آن برای فرد و جامعه پرداخت و گفت: حجاب زیبایی انسان است. روح و اندیشه انسان

وی با بیان اینکه حجاب برای زنان مسلمان خارج از دستورات دینی و شرعی است، گفت: حجاب یکی از نیازهای اجتماعی جوامع بشری است.

عبدلی در ادامه سخنان خود به فواید و آثار بزرگ حجاب در جامعه پرداخت و گفت: بی حجابی یا عدم رعایت حجاب آثار زیانبار و مخربی بر فرهنگ عمومی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی کشور دارد.

وی تصریح کرد: زنان در پرتو حفظ این ارزش می توانند عاملی قوی در حفظ سنت ها و روابط سالم اجتماعی و کرسی های انسانی و معنوی باشند.

این فعال فرهنگی و اجتماعی اردبیلی به تلاش های دشمنان به ویژه برنامه های سازماندهی شده آنان در خصوص حجاب در کشورمان اشاره کرد و گفت: دشمنان در تلاش هستند تا موضوع حجاب را از طریق رسانه ها و سلبریتی ها کاملا طبیعی نشان دهند.قبح را بشکنید. این گناه

وی به مضرات عادی شدن گناه اشاره کرد و گفت: همه می دانیم که وقتی گناهی برای ما عادی شد به راحتی می توان آن گناه را بارها انجام داد، بنابراین نباید اجازه ترویج گناه و افکار مسموم در این مسیر را داد. به افراد خودخواه و غیر متعارف داده می شود.

این دانشجوی معارف اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود به ضرورت استنباط و پاسخگویی به شبهات در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: امروزه جمع آوری شبهات دینی به ویژه در حوزه عفاف و حجاب یک واجب کلی است. .

وی در ادامه به ذکر نمونه هایی از شبهات رایج در حوزه عفاف و حجاب پرداخت و گفت: شبهاتی که دارند این است که در دین واجب نیست، پس چرا ما را مجبور به حجاب می کنند؟ ، تعریف الرشد از الغای آمده است، یعنی راه خطا و رشد تقسیم می شود.

وی با بیان اینکه لازم نیست دین و اصل دین را انتخاب کرد، گفت: وقتی راهی را انتخاب کرد باید آن را تا انتها دنبال کرد و نگوید دوست ندارم یا این کار و آن را نمی کنم. .

ابدالی در توضیح سخنان خود به مثال هایی در این زمینه اشاره کرد و گفت: وقتی فردی می خواهد وارد دانشگاه شود و دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب می کند برای خود گزینه هایی دارد: دانشگاه 1، دانشگاه 2، دانشگاه 3. در مرحله اول این شخص حق دارد کدام یک از آنها را انتخاب کند، یعنی در انتخاب خود تردیدی ندارد، اما پس از قبولی و قبولی، دیگر نمی تواند بگوید من قانون این دانشگاه و قانون دیگر را قبول دارم، زیرا من قبول ندارم. نمی خواهم، نه قبول دارم، دین این گونه است، اکراه مربوط به اصل دین است، نه این که وقتی وارد دین شدیم و اسلام را پذیرفتیم، بگوییم این حکم را قبول دارم یا نه، قبول دارم. نماز من روزه قبول دارم حجابم قبول ندارم

این مربی فرهنگی بیان می کند: بر اساس تعالیم دین، انسان وقتی راهی را انتخاب می کند باید تمام جزئیات و اعمال آن را نیز بپذیرد.

این مبلغ علوم اسلامی ادامه داد: برخی از احکام دین اجتماعی است و بعد ایمان دارند مانند این حجاب که یکی از احکام اجتماعی است، فردی که حتی حجاب را قبول ندارد و از درون به آن اعتقاد ندارد. ، باید در جامعه رعایت کنند زیرا در جامعه نیز تاثیرگذار است بنابراین رعایت حجاب در جامعه نیز واجب است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید