حجاب زیبایی مدال آوری در میادین بین المللی را گوارا می کند/پوشش اسلامی با زرق و برق زنان ایرانی منافاتی ندارد.

فاطمه آقازادگان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با برشمردن بانوان ورزشکار محجبه به عنوان الگوی سایر اقشار جامعه، تصریح کرد: اگرچه تحرک زیاد ورزش حجاب را در حین تمرین و مسابقات دشوار می کند، اما ورزشکاران زن ایرانی ثابت کرده اند که با حفظ حجاب خود می توانند در این زمینه حضور داشته باشند. در هر شرایطی الگوی مناسبی برای جامعه زنان پدیدار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه ورزشکاران و سرگرمی‌ها بیش از سایرین در معرض توجه قرار دارند، بنابراین انتخاب لباس مناسب از این گروه‌ها می‌تواند بر سلامت روان مردم تأثیر بگذارد.

این بسکتبالیست قزوینی با تاکید بر اینکه حجاب محدودیت نیست، گفت: بدون شک حضور پررنگ بانوان ورزشکار ایرانی در مسابقات بین المللی نشان می دهد که حجاب محدودیتی ایجاد نمی کند چرا که اگر غیر از این بود نمی توانستیم. شاهد سربلندی بانوان محجبه در تمامی عرصه های ورزشی باشیم.

9e0b953f 6c85 48b9 b908 0b3bf5158dae خبر خاکستری




حضور ورزشکاران محجبه در مسابقات قابل تحسین است

آقازادگان با اشاره به انعکاس مثبت حجاب ورزشکاران در مسابقات بین المللی گفت: حضور ورزشکاران محجبه ایرانی در مسابقات برون مرزی باعث تعجب و تحسین مربیان و ورزشکاران خارجی می شود چرا که حجاب طبیعی در حین ورزش مشکلاتی را به همراه دارد که حجاب را به همراه دارد. تجربه زنان هرگز به عنوان یک محدودیت در نظر گرفته نمی شود.

وی ادامه داد: گرما و سختی های ناشی از رعایت حجاب در مسابقات نه تنها دست و پا گیر نیست بلکه لذتبخش نیز هست زیرا ورزشکارانی که به صورت حرفه ای کار می کنند به صورت داوطلبانه آن را انتخاب کرده اند.

این ورزشکار با بیان اینکه حجاب محدودیتی برای حضور در مسابقات بین المللی ایجاد نمی کند، تصریح کرد: افرادی که به ورزش حرفه ای و قهرمانی علاقه دارند باید بدانند که ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم و باید آداب و رسوم و اعتقادات جامعه اسلامی را رعایت کنیم. که با حجاب است شرکت در مسابقات.

b798c2d3 a492 4ae8 8fc8 6e8b0a2fc5de خبر خاکستری




پوشش اسلامی ورزشکاران باعث ترویج دین اسلام می شود

آقازادگان تصریح کرد: حجاب که ورزشکاران ایرانی را از سایر ورزشکاران متمایز می کند، توجه بسیاری را به خود جلب می کند که می توان از آن برای ترویج پوشش اسلامی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه بانوان ورزشکار به نوع پوشش خود اعتراضی ندارند، گفت: بانوان ورزشکار حرفه ای که با حجاب هستند با علم و علاقه به رقابت می پردازند و فرافکنی برخی از حجاب و حاشیه های آن صحت ندارد.

آقازادگان با اشاره به انتخاب حجاب به عنوان پوشش روزانه خود گفت: حجاب پوشش مورد علاقه من است و تا به امروز حجاب هیچ محدودیتی برای من چه در ورزش و چه در زندگی شخصی ایجاد نکرده است اما خیلی راحت هستم. با پوشش آن

این ورزشکار در پایان گفت: بسکتبال اگرچه ورزشی پویا است و بازیکنان این رشته در مسابقات با تمام توان خود را نشان می دهند اما همواره بر حفظ حجاب خود اصرار دارند و این رفتار تحسین برانگیز و ستودنی است.

لازم به ذکر است این بسکتبالیست قزوینی پس از حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر، اکنون خود را برای حضور در لیگ برتر بانوان کشور آماده می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید