حجاب قانون کشور است/ حتی در لیبرال ترین کشورها هم باید قانون را رعایت کرد


ساعت: 14:28
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913422

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه لیبرال ترین کشورها هم باید به قانون پایبند باشند، گفت: حجاب قانون کشور است و باید به قانون احترام گذاشت وگرنه سنگ تمام گذاشته نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف و نمایندگان تشکل های سیاسی این دانشگاه صبح امروز (پنجشنبه 12 آذرماه) با آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و به بیان سوالات، شبهات، برداشت ها، دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

در ابتدای این دیدار آمیلا لاریجانی با تلاوت آیه نور از قرآن کریم گفت: خداوند ما را از هدایت کنندگان نور الهی قرار دهد. بسیار خوشحالم که در اختیار شما شاگردان جوان هستم و خدا را شاکرم که امروز این موفقیت حاصل شد.

در ادامه نمایندگان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف، بسیج دانشجویی دانشگاه شریف، جامعه اسلامی دانشگاه شریف، شورای صنفی دانشگاه شریف، نمایندگان انجمن اسلامی مستقل، شورای دانشجویی دانشگاه شریف و جمعی از دانشجویان در فضایی صمیمانه به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.


14010903000466 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

آمیلا لاریجانی پس از شنیدن نظرات و دیدگاه های دانشجویان دانشگاه شریف تاکید کرد که ما به دنبال شنیدن نظرات آنها هستیم و در این جلسه از طرف خودم صحبت می کنم. من مشکلاتی را در نحوه عملکرد شما و نحوه قضاوت و نتیجه گیری برخی از شما دیدم.

رئیس مجمع تشخیص با اشاره به اینکه حجاب قانون کشور است، گفت: حتی در آزادترین کشورها هم باید به قانون عمل کرد. در غیر این صورت سنگ روی سنگ باقی نمی ماند. قانون باید رعایت شود. آیا توهین را جرم می دانید یا خیر؟ در تمام دنیا جرم است. آیا او نباید با مجرم برخورد کند؟ چه فرقی می کند که دانش آموز مرتکب جرم شود یا غیر دانشجو؟ در این زمینه نباید بین دانشجو و غیر دانشجو تفاوتی وجود داشته باشد.


14010903000465 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دانشجویان گفت: شما درست می گویید که اعتراضات باید شنیده شود. این نیز درست است که دادرسی رسمی نیست. تحرکات دشمن خارجی را دشمن ندانید. آمریکایی ها در تسلیح گروه های تروریستی در سراسر مرزهای کردستان نقش دارند. شما دانشجویان چقدر برای درک نقش دشمن خارجی و پایگاه های منافقین و برخی کشورهای منطقه تلاش کردید؟

گفت: معقول ترین راه اصلاح اشتباهات و شکست هاست. آینده امیدوار کننده است. شما در یکی از بهترین دانشگاه های دنیا تحصیل می کنید و نیازهای شما باید بالاتر از سلف سرویس مختلط باشد. این سیستم قابلیت اصلاح خود را دارد.

آملی لاریجانی جوانان را به تزکیه نفس دعوت کرد و گفت: شما جوان هستید. شما در عصر ساختن خود و شخصیت معنوی خود هستید. برای ارتقای شخصیت معنوی باید برنامه داشت، زیرا راه بی پایانی پیش روی انسان است. این وجود در دنیایی دیگر، با شیوه ای دیگر از زندگی ادامه می یابد. ما انسان ها، تمام کردار و گفتارمان اگر در چارچوبی معنوی قرار گیرد، در مسیر بی پایان و فناناپذیر رنگ دیگری پیدا می کنیم. به فکر خودت باش


14010903000468 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

این دیدار صمیمانه پس از نماز و نهار ادامه یافت.

دیدگاهتان را بنویسید