حجت الاسلام ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شد

ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785064

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی از سوی حجت الاسلام مهدی ایمانی پور را به عنوان رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی از سوی حجت الاسلام مهدی ایمانی پور را به عنوان رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب کرد.

در حکمی که دکتر محمدمهدی اسماعیلی برای انتصاب حجت الاسلام ایمانی پور صادر کرد، اولین تاکید بر استفاده از مدیران و مشاوران جوان، انقلابی و انقلابی بود. متن حکم به شرح زیر است:

«آقای حجت الاسلام، آقای مهدی ایمانی پور

با توجه به تعهد، تجارب قوه مجریه و آشنایی دیرینه جنابعالی با فعالیت های فرهنگی خارج از کشور و با تایید شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و تایید مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام زمان (عج) خامنه ای (به موجب این حکم به مدت سه سال به سمت «ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» منصوب می شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و با عنایت به اهداف و شرح وظایف سازمان و بیانات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در انجام مأموریت های ذیل نهایت تلاش خود را به کار گیرید:

1- استفاده از نیروهای جوان انقلابی و انقلابی در سطوح حکومتی داخل و خارج از کشور
2- پایبندی به اساسنامه سازمان و اجرای مفاد آن
3- هماهنگی برای تبیین و ترویج مواضع و اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
4- توسعه روابط فرهنگی بین المللی در تمامی زمینه ها و استفاده حداکثری از ظرفیت فرهنگی کشور و وزارتخانه
5- برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای حضور اهالی فرهنگ، ادب و هنر جمهوری اسلامی ایران در جشنواره ها و نمایشگاه های فرهنگی سایر کشورها.
6- توسعه پایدار و مؤثر پیوندهای فرهنگی با تمامی کشورهای همسایه
7- تعمیق روابط و استفاده از ظرفیت سازمان های فرهنگی بین المللی مانند اکو، آیسسکو، جامعه فقه اسلامی، آرسیکا و سایر سازمان های بین المللی.
8- گسترش گفت‌وگوهای فرهنگی همراه با گفت‌وگوهای مذهبی با نخبگان فرهنگی جهان
9- بومی سازی پایدار فعالیت های فرهنگی بین المللی
10. توجه ویژه به ایرانیان خارج از کشور و مشارکت دادن آنان در فعالیت ها و رویدادهای فرهنگی
11- اجرای دقیق تفاهم نامه های فرهنگی و انعقاد تفاهم نامه های جدید برای توسعه و گسترش فرهنگ و هنر اسلامی و انقلاب اسلامی.
12- برنامه ریزی و اجرای هماهنگی های لازم جهت انعقاد قراردادهای فرهنگی در روابط و روابط بین الملل
13- حمایت از ترویج زبان و ادبیات فارسی در سایر کشورها به ویژه منطقه

انتظار می رود گزارشی مستمر سه ماهه از پیشرفت اجرای این بندها ارائه شود.

شایسته است برای ارائه تصویری صحیح از ارزش ها، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و توسعه و ترویج رویدادهای فرهنگی با ملت های نیکوکار به ویژه مسلمانان، از نیروهای مؤمن، دانشمند، کارآمد، آماده و آشنا به مسائل بین المللی استفاده شود. کسانی که به فرهنگ و ادبیات برگرفته از دین واقعی علاقه دارند.

لازم است از زحمات سازنده برادر دانشمند و بنده جناب آقای دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان در مسئولیت طولانی مدت بیش از 8 سال این سازمان قدردانی شود.

توفیق روز افزون جنابعالی را در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستیابی به اهداف نظام مردمی با توجهات حضرت ولیعصر (عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) مسئلت دارم. “

حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور، متولد 1343، دارای مدرک دانشگاهی، مدرس و محقق در رشته حقوق و کلام اسلامی است. از او مقالات متعددی در مجلات داخلی و خارجی منتشر شده است که از جمله آنها می توان به ترجمه و بازنویسی کتاب «اسلام و چالش های عصر مدرن» از زبان آلمانی اشاره کرد.

از سوابق اجرایی و مدیریتی وی می توان به معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اهل بیت(ع)، مدیرکل فرهنگ اروپا و آمریکا در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد. معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فدراسیون روسیه و آلمان خاطرنشان کرد.

ایجاد مؤسسات علمی، پژوهشی و فرهنگی در خارج از کشور از جمله سازمان غیردولتی آل بیت المسلم. برای حمایت از حقوق مسلمانان در ژنو، مجمع منطقه ای اهل بیت(ع) در آمریکای شمالی (کانادا)، آمریکای جنوبی (برزیل) و اروپا (هامبورگ)، مؤسس بنیاد مطالعات اسلامی و بین الملل ایرانی مطالعات بنیاد زبان در روسیه، تحقیقات ایمانی پور شعبه حافظ از دیگر فعالیت های دانشگاه فرانکفورت است.

وی همچنین عضو شورای بین‌المللی پژوهشکده مطالعات فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری) و عضو کمیسیون علمی و فرهنگی شورای راهبردی روابط خارجی است. .

ایمانی پور مدیر طرح ارتقا و ارتقای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (رئیس گروه تدوین)، مدیر سند بین المللی فرهنگی، بیانیه گام دوم انقلاب به همراه تدوین ده ها آیین نامه، رویه ها و یادداشت ها در مورد مسائل فرهنگی بین المللی.

پیش از این ابوذر ابراهیمی ترکمان به مدت 8 سال مسئولیت این سمت را در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر عهده داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید