حذف ارز ترجیحی امری منطقی و کارشناسی است/ لزوم شناسایی و رفع ریشه های قاچاق و فساد در کشور


ساعت: 21:36
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836779

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی به دلیل رانت و فساد موضوعی منطقی و کارشناسی است، گفت: ریشه قاچاق و فساد، بدهکاران مالیاتی و بانکی باید شناسایی و قطع شود. شاهد گشایش اقتصادی در زندگی مردم باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی و نماینده شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با متاسفموی به حذف ارز ترجیحی واکنش نشان داد و گفت: حذف ارز ترجیحی به دلیل رانت و فساد کاری منطقی و کارشناسی است.

وی حذف تدریجی ارز ترجیحی را در کاهش رانت و فساد در کشور موثر دانست و گفت: حذف تدریجی باید باشد تا کمترین آسیب را در حال حاضر به معیشت مردم وارد کند.

اسماعیلی گفت: جهت گیری عادلانه حقوق و امنیت شغلی به ویژه کارگران از دغدغه های مجلس است.

وی یکی از وظایف دولت و مجلس را ایجاد بسترهای لازم برای ارتقای رضایت از زندگی و برخورداری مردم از امنیت و رفاه اجتماعی خواند و گفت: یکی از شاخص های مهم و کلیدی در این حوزه توجه به شرایط اقتصادی است. امنیت و سلامت کلی در ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی افراد است و برای نیل به این مهم، حمایت از کارفرمایان و امنیت سرمایه گذاری، تسهیلات مناسب همراه با مبارزه با رانت و فساد بویژه کالاهای اساسی و ارزی است. ضروری هستند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین به کاهش یارانه آرد صنعتی اشاره کرد و گفت: مبارزه با قاچاق به ویژه کالاهای اساسی ضروری است و باید ریشه های قاچاق و فساد، بدهکاران مالیاتی و بانکی شناسایی و شناسایی شود. به عنوان شاهد قطع شده است. . گشایش اقتصادی در زندگی مردم.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید