حذف ارز ترجیحی به نفع مردم است / بدون نگرانی برای تامین کالاهای اساسی


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1839049

علیپور گفت: بدون شک در صورت اجرای برنامه جایگزین دولت متوجه خواهیم شد که حذف ارز ترجیحی اقدامی درست و حساب شده است و این برنامه در بلندمدت به نفع مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد علیپور در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز اظهار داشت: در حال حاضر تمام سخنرانان استکبار در دنیا و رسانه های مخالف انقلاب اسلامی معطوف مشکلات اقتصادی کشور ما هستند و قطعا هیچ کدام به نفع مردم کشور ما نیست. کشور.”

وی افزود: بر همین اساس ذهن مردم را بهم می ریزند در حالی که یارانه بنزین و نان باقی می ماند و قیمت هیچ کدام افزایش نمی یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در نظر دارد به جای عرضه یارانه به واردکنندگان کالاهای اساسی، به ملت یارانه بدهد و در عین حال. برای آزادسازی قیمت ها …

وی گفت: در این مدت دولت یارانه دو ماهه پرداخت می کند یعنی. 300 هزار تن برای هر نفر و 400 هزار تن برای برخی خانوارها و دولت نیز اعلام کرد کل یارانه دولتی بیش از قیمت کالاها است که باید افزایش یابد.

علیپور افزود: بنابراین این یک اصلاح اقتصادی است در حالی که استکبار جهانی نمی خواهد وضعیت معیشتی مردم ما را بهبود بخشد و هر عملیاتی سختی ها و مشکلات خود را دارد اما بی شک اگر زمان بگذرد و مردم صبر داشته باشند در درازمدت متوجه خواهند شد که این موضوع به نفع مردم است و از رانت و خوراکی های خاص جلوگیری می شود و در کل این یک حرکت مثبت در اقتصاد کشور ما است.

وی تاکید کرد: بدون شک در صورت اجرای برنامه جایگزین دولت متوجه می شویم که این حرکتی مناسب و حساب شده است و این برنامه در درازمدت به نفع مردم است.

عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت برای خرید تضمینی 12 هزار تن گندم اعلام کرده است، گفت: گندم و اگر دولت قیمت ها را افزایش دهد. از مواد خام برای دام، این امکان برای ذرت و دانه های روغنی نیز وجود دارد.

وی گفت: در ادامه بدون شک افزایش قیمت ها دغدغه تامین مواد اولیه دام و کالاهای اساسی نیست و به همین دلیل به سمت خودکفایی پیش می رویم و این خودکفایی از گندم شروع می شود.

علیپور همچنین با بیان اینکه در دنیا افزایش قیمت وجود دارد، گفت: این در حالی است که دولت تدابیر لازم را برای جلوگیری از گرفتاری مردم انجام داده و برای برخی کالاها نیز خودکفایی شده و قطعا این اتفاق خواهد افتاد. . با توجه به اقلیم ایران، می توان وابستگی خود را به واردات کالاهای اساسی به حداقل رساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید