حذف ارز ترجیحی منبع اصلی فساد اقتصادی کلان را خشک می کند / فرار رانت خواران با جنجال رسانه ای


ساعت: 14:21
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837527

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

مدرس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه باید مراقب باشیم به نام وطن دوستی و پاسداری از مردم در دام میهن پرستان گرفتار نشویم، گفت: حذف ارز ترجیحی برای برخی سرمایه گذاران رانتی چرا که بزرگ منبع این فساد کلان اقتصادی خشک خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد ملک زاده در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به هجمه های اخیر به دولت گفت: اگر دشمن از کار شما عصبانی و ناراحت است بدانید کار شما درست است. این بیان معیاری برای تشخیص حق از باطل از دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: نمونه این سخنان را امروز می توان در فریادهای دشمنان نظام در خارج از کشور و یا در دعواهای غربی ها و رسانه های مرتبط که اخیرا علیه اقدامات صادق ترین و مؤثرترین رئیس جمهور ایران به راه افتاد، مشاهده کرد. سال ها. “
مدرس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: آرد و نان هنوز گران نشده است، عده ای عزای عمومی اعلام کرده اند. انتشار عکس های جعلی کارت یارانه نان در فضای مجازی; جریانات غربگرای داخلی همصدا با مخالفان خارجی برای تخریب نظام و قدرت متحد شده و سعی در راه اندازی شورش های خیابانی دارند! به نظر می رسد که امروزه عده ای هدفی جز ایجاد ناامیدی در بین مردم ندارند.
وی افزود: در این میان رسانه های میهن دوست هیچ گاه در این مدت کوتاه به خدمات ارزنده دولت اشاره ای نمی کنند. بیمه درمانی رایگان برای دهک های پایین جامعه؛ استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول بدون حمایت و روند تعطیلی کارخانه ها و بیکاری را متوقف کنید. پرداخت ماهانه ده ها میلیارد بدهی به دولت قبل به همراه پرداخت به موقع حقوق ها، موفقیت دولت در واکسیناسیون عمومی و کاهش چشمگیر فوت تاج و تخت، دور زدن تحریم ها و بازیابی قوی منابع ایران از خارج، عضویت در شانگهای، بهبود وضعیت بورس نسبت به قبل و صدها اقدام مثبت دیگر. این تنها بخشی از اقدامات ارزشمند دولت در مدت نسبتاً کوتاه 9 ماهه علیرغم حجم وحشتناک تخریب است.
حجت الاسلام ملک زاده خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات مثبت، افتادن به دست مالکان و ویلاهای مجلل صاحب این املاک با رانت خواری، مخالفت با بی عدالتی ها و حقوق های نجومی، نفوذ به بدهکاران بانکی و معرفی پولشویان و… طبیعتا خشم و عصبانیت را به دنبال دارد. و کینه بسیار به دنبال داشت.
وی گفت: زمزمه حذف ارز ترجیحی از مایحتاج اولیه و افزایش قیمت آرد ماکارونی که بیشتر آن صرف درآمدها و سودهای کلان دو تابعیتی ها و سرگرمی و تفریح ​​در کشورهای دیگر می شود، طبیعتا اینگونه نخواهد بود. پسند این سرمایه گذاران جویای سالیانه؛ «زیرا منبع بزرگ این فساد کلان اقتصادی خشک خواهد شد. به همین دلیل است که این روزها با کمک رسانه های خارجی و داخلی سعی در غیبت از فقرا و مردم دارند و جامعه را به قیام دعوت می کنند!
یکی از اعضای انجمن تحقیقات سیاسی حوزه علمیه کوم گفت: بدون شک این جریان هیچگاه به نفع ملت نبوده و نباید جز دشمنی با آنها انتظار داشت چرا که این گروه هرگز گروگان وطن نبوده اند. اما جریان انقلابی و همه کسانی که دلسوز نظام و ملت شریف ایران هستند و خود را پاسدار ارزش ها و خون پاک شهدا می دانند، انتظار چیز دیگری است.
وی گفت: البته هیچکس نمی گوید وضعیت فعلی گل و بلبل نباشد. همه ما از ابعاد مشکلات اقتصادی و هزینه ها و غیره آگاه هستیم. مشکلات عظیم بعد از هشت سال مدیریت ناکارآمد کارکنانی که لبخند و ترحم آمریکا و اروپا را به ملت ایران و در کشاورزی و دامداری و آب و برق و نیروگاه و مسکن و اشتغال و صادرات و… دیدند. هر اقدام مثبتی انجام دهند و به جای خنثی کردن تحریم ها، از لغو تحریم ها خوشحال شدند. البته در مدت زمان کوتاهی نمی توان آنها را لغو کرد. اکنون همه این مشکلات و همه این ناهماهنگی ها همراه با خشم انباشته مردم به دولت آقای رئیسی منتقل شده است و باید برای رفع آنها صبر و حوصله داشت.
حجت الاسلام ملک زاده افزود: حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار ماه مبارک رمضان با جمعی از دانشجویان با تاکید بر مطالبات به حق فرمودند: وجه اشتراک پیدا نکنید. در هر صورت، ما باید از این توصیه رهبری برای انتقاد از عملکرد کارکنان هدف خود استفاده کنیم. در این شرایط باید واقع بین بود و مشکلاتی را که قطعاً با درایت و حوصله قابل حل است حل کرد.
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی اقتصاد ایران باید اقدامات اساسی و جراحی اقتصادی انجام دهد نه رفتار نمایشی; ما چاره ای جز این نداریم که اقتصاد کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهیم. جراحی نیاز به تسکین درد دارد. پس باید کمی مدارا کرد. به نام وطن دوستی و پاسداری از مردم مراقب باشیم در دام خائنان نیفتیم و با بازنشر مطالب و هشتگ های مثلث آمریکا، عربستان و صهیونیست، عزت و آبروی ملت ایران را از بین ببریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید