حذف برای فوتبال است، در حال تایید وضعیت هستیم / مقصران پرونده غرامت ویلموتس آزاد نمی شوند

ساعت: 12:01
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786026

وزارت ورزش مسئول اتفاقاتی است که در زمان پرداخت کالدرون رخ داد

نماینده فراکسیون ورزش در مجلس گفت: حذف برای سمت فوتبالیست است، در تصویب اساسنامه قوانین کشور را لحاظ می کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ احسان گزی زاده هاشمی، نماینده فراکسیون ورزش مجلس درباره بحث اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: دو هفته پیش با رئیس فدراسیون فوتبال درباره اساسنامه جلسه داشتیم. یک جلسه نظارتی دیگر در مورد موضوعاتی مانند قرارداد کمک داور ویدیویی خواهیم داشت که در کمیسیون ورزش و تربیت بدنی در کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار می شود.

وی ادامه داد: اساسنامه آقایان در فدراسیون تفاوت جدی با مبانی قانونی دارد و نیازمند تغییرات جدی است. از مرکز پژوهش های مجلس درخواست کردیم که آخرین نظرات را در خصوص پیشنهادات آقایان ارائه کند تا خلاصه ما به صورت مقایسه ای منتشر شود.

یکی از اعضای فراکسیون ورزش درباره اساسنامه فدراسیون و خطر تعلیق گفت: پیش از این بحث هایی در قالب فیفا و تعلیق فوتبال ایران به دلیل اساسنامه مطرح شده بود که خلاصه می شود. تعلیق برای موقعیت خودمان است و در تصویب قانون اساسی قوانین کشور را در نظر می گیریم.

قاضی زاده هاشمی در تشریح آخرین اخبار درباره پرونده مارک ویلموتس گفت: منتظر اعلام نتیجه پرونده ویلموتس در دادگاه داوری ورزش خواهیم بود. نتیجه این روند بر تلاش ما در مجلس و قوه قضائیه تأثیر بسزایی داشته است. مجلس و قوه قضائیه منتظر نتیجه دادگاه داوری ورزش یعنی کسانی هستند که در این پرونده متضرر شده اند و اتفاقات پس از این حادثه در حال بررسی است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس افزود: قرارداد با ویلموتس مضرترین قرارداد تاریخ ورزش ماست که نباید به این راحتی از آن دست کشید. ما در مجلس کمیته تربیت بدنی و ورزش داریم و کمیته حقوقی نداریم که جنبه های قانونی، نظارتی و تقنینی ورزش و جوانان را بررسی کند.

قاضی زاده هاشمی گفت: وزیر جدید ورزش قول داده است که نظارت کافی بر قراردادهای خارجی و تامین منابع مالی و شرایط قراردادها وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم در ورزش کشور شاهد قرارداد مضر نباشیم. در خصوص پرداخت دستمزد گابریل کالدرون سرمربی سابق پرسپولیس متاسفانه روال قبلی در حال انجام است و وزارت ورزش را مسئول این اتفاق می دانیم. تامین اعتبار از چه ارگانی بر عهده وزارت ورزش است. به عنوان مثال اگر نهادی مسئول ایجاد اشتغال است، فقط باید در این زمینه پرداخت ها انجام شود و اگر این تسهیلات برای باشگاهی پرداخت می شود، وزارت ورزش باید پاسخگو باشد.

یکی از اعضای فراکسیون ورزش درباره وضعیت باشگاه های نفت نیز گفت: ده روز پیش با وزیر نفت جلسه ای داشتیم و یکی از موضوعات مطرح شده، بحث باشگاه های نفت بود. وزیر نفت علاقه مند به حمایت از ورزش است و امیدواریم با همکاری وزارت نفت و مجلس و دولت شرایط این باشگاه ها را حل کنیم. ما برای رهایی باشگاه های نفتی از کسادی ایجاد شده در هشت سال گذشته تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید