حذف ضامن وام های زیر 100 میلیون تومان / آیا بانک ها رعایت می کنند؟ + جزئیات

حذف ضامن وام های زیر 100 میلیون تومان / آیا بانک ها رعایت می کنند؟  + جزئیات

روز جدید : معاون بانک ها، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد نحوه و نحوه اجرای طرح حذف ضامن از فرآیند اخذ تجهیزات خرد تا سقف 100 میلیون تن کارکنان را تشریح کرد.

سیدعباس حسینی افزود: پس از جلسه هفته گذشته تیم اقتصادی دولت و مدیران بانکی در خدمت رئیس جمهور و تمرکز ایشان بر تسهیل در تامین آسایش مردم; چهارشنبه هفته گذشته جلسه ای با مدیران عامل بانک ها در وزارت اقتصاد برگزار کردیم که در این جلسه نکات آقای رئیسی و نحوه اجرای آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: بر این اساس از امروز و در مرحله اول اجرای منویات رئیس جمهور تمامی داوطلبان دریافت تسهیلات خرد اعم از کارمندان، بازنشستگان و بازنشستگان دستگاه های اجرایی اعم از وزارتخانه ها، سازمان ها و شرکت های دولتی (حتی تامین اجتماعی) هستند. سازمان)؛ کارمندان و بازنشستگان مؤسسات دولتی و همچنین شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی که از شعب مربوطه بانک‌های خود حقوق دریافت می‌کنند و دارای رتبه اعتباری B، A و C هستند، می‌توانند بدون ضامن برای دریافت وام اقدام کنند.

وی افزود: این موضوع به تصویب هیات مدیره بانک های مذکور رسیده و از امروز بخشنامه های آن به تمامی شعب ادارات مرکزی ابلاغ شده است.

حسینی گفت: این داوطلبان می توانند تا سقف 50 میلیون تن بدون ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق خود و همچنین تا سقف 100 میلیون تن وام دریافت کنند، مجدداً بدون نیاز به ضامن و با ارائه ضامن. گواهی کسر با ثبت سفارش یا چک، اقدام کنید.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان گواهی کسر از حقوق افراد را ارائه کرد، با تاکید بر اینکه این گواهی متعلق به وام گیرنده است، تصریح کرد: اقدام ویژه ای انجام می دهند و اگر رتبه اعتباری این افراد B، A یا C نزد بانک باشد، از که حقوق خود را دریافت می کنند مشکلی برای گرفتن وام وجود نخواهد داشت.

معاون بانک ها، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد افزود: ممکن است سایر کارکنان بخش خصوصی کوچک جزو اولین ذینفعان ما نباشند، اما رتبه اعتباری A و B را در بانک گیرنده داشته باشند. حقوق آنها بدون ضامن «و با ارائه گواهی حبس یا سابقه سفته و چک می توانند تا سقف 50 میلیون تن وام بگیرند.

وی گفت: البته این دسته از افراد برای دریافت وام تا سقف 100 میلیون تومان باید ضامن ارائه کنند.

حسینی ادامه داد: علاوه بر این در این ابلاغیه تاکید شده است که اگر بانک های موجود بتوانند شرایط آسان تری را برای مشتریان خود فراهم کنند از آن استقبال کرده و مورد پذیرش و حمایت ما قرار می گیرد.

معاون امور بانک ها، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد ابراز امیدواری کرد: بر اساس نظام رتبه بندی و با توجه به هماهنگی بسیار خوب وزارت اقتصاد و مرکز مرکزی، این فرصت برای سایر اقشار اجتماعی کشور فراهم شود. بانک.

وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه ارزش گذاری و رتبه بندی افراد بر اساس وام در بانکی که از آن حقوق دریافت می کنند، توضیح داد. از میزان حقوق آنها گرفته تا حق بیمه و معوقات و میزان دارایی آنها بر اساس شاخص های جهانی.

حسینی افزود: فکر می کنم اکثر همکاران و بازنشستگان ما در دستگاه های اجرایی در یک رتبه الف، ب و ج باشند و بتوانند به راحتی از تسهیلات استفاده کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر عدم تمکین احتمالی بانک ها در اجرای این بخشنامه، بر تصویب و تعهد کامل مدیران شبکه های بانکی به اجرای این قانون و فرآیند ابلاغ داخلی آن به تمامی شعب بانک ها تاکید کرد و همچنین تصاویر ابلاغی ها نیز موجود است. وی به وزارت اقتصاد افزود: همکاران ما در اداره نظارت و بازرسی این وزارتخانه هر فردی را که در این زمینه شکایتی داشته باشد به محض گزارش به سامانه نظارتی ما از طریق سامانه روابط عمومی به دقت رصد می کنند. عموم این وزارتخانه در نظر گرفته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید