حذف قرمز از نقشه تاج استان مارکز / وضعیت نیمی از شهرها نارنجی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی تاج شهرستان های کشور در اپلیکیشن ماسک که از شنبه 8 آبان ماه اعمال می شود، وضعیت سه شهر زرندیه، تفرش و آشتیان از قرمز به نارنجی تغییر کرده است. در دلیژان نیز رنگ نارنجی به زرد تغییر کرد، وضعیت کلی شش شهر نارنجی و شش شهر نیز زرد است.

بر اساس طرح رنگ‌بندی جدید در استان مرکزی، ۶ شهر اراک، تفرش، آشتیان، فراهان، ساوه و زرندیه به رنگ نارنجی و ۶ شهر دلیجان، محلات، خمینی، شازند، هنداب و کمیجان به رنگ زرد هستند. اگرچه شرایط جدید بهبود نسبی را در وضعیت عمومی استان نشان می دهد، اما شرایط همچنان ناپایدار و شکننده است و بر اساس هشدار مسئولان مربوطه، با کوچکترین بی توجهی، احتمال از سرگیری تلفات وجود دارد.

این در حالی است که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، موج ششم زنگ خطر به صدا درآمد تا اینکه موج پنجم را تکمیل کنیم و این فشار مضاعفی بر کادر بهداشتی و درمانی وارد می کند.

جمالیان افزود: اگر بخواهیم بررسی کنیم دلیل اینکه در موج ششم قرار داریم عادی شدنی است که در جامعه رخ داده است و متأسفانه این برگزاری جشن ها، سفرها، دورهمی ها و تجمع مکان های بسته است.

0e39f40e d7ba 43b5 b8cb 39fd208740a6 خبر خاکستری

بر اساس گزارش اخیر پلیس راهور و مصوبات ستاد کل کشور، تردد از «به» و «به» در شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است و تردد خودروهای ساکن در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است. شهر خود را ترک کنند کسانی که قصد سفر و مسافرت دارند اجازه ورود به این شهرها را ندارند.

تراکنش‌های غیرمجاز از طریق سامانه‌های اسکن هوشمند رصد می‌شود و قطعاً اجرای قانون و جریمه‌های ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تنی متخلفان را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید