حذف یا حفظ ارز 4200 جلدی؟


ساعت: 22:29
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1837047

رویکرد دولت برای حذف ارز 4200 سیاست بدی بود و حفظ ارز 4200 سیاست فاجعه باری بود. بنابراین، هنگام انتخاب بین این دو سیاست، اولی ترجیح داده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; رویکرد دولت برای حذف ارز 4200 سیاست بدی بود و حفظ ارز 4200 سیاست فاجعه باری بود. بنابراین، هنگام انتخاب بین این دو سیاست، اولی ترجیح داده می شود.

قرار بود حذف 4200 ارز در سال گذشته انجام شود. اما مجلس به بهانه اینکه کار کارشناسی لازم است آن را به تعویق انداخت. اجرای فعلی پروژه نشان داده است که با گذشت زمان چیزی به عمق تخصص پروژه نمی افزاید. فقط هر چه این پروژه دیرتر اجرا شود، پیامدهای اقتصادی و اجتماعی به طور قابل توجهی بیشتر خواهد بود.
تخصص دولت و قوه مجریه آن (خوب یا بد و کم و بیش) به اندازه ای است که تا کنون آزمایش شده است. آب و هوا تغییر قابل توجهی در آن ایجاد نخواهد کرد.
انتخاب نان و ماکارونی لوکس برای شروع حذف ارز 4200 انتخاب درستی بود. این کالاها نسبت به سایر کالاهای مرتبط کمتر با زندگی روزمره مردم گره خورده اند. بنابراین در صورت موثر بودن سیاست جبرانی دولت، مشارکت مردم در حذف ارز ترجیحی کالاهای حساس تر خواهد بود.
لغو یارانه آرد برای این کالاها به این معناست که یارانه سنتی آرد نان نیز باید لغو شود. در غیر این صورت به جای قاچاق محصولات آرد به خارج از کشور، آرد از نانوایی های سنتی به تولیدکنندگان دیگر محصولات آردی منتقل می شود که خطر کمتر و سود بیشتری برای قاچاقچی دارد.
برای حذف یارانه نان سنتی، دولت استفاده بهینه از زیرساخت های کارت هوشمند را انتخاب کرده است، زیرا حداقل در کوتاه مدت هیچ فشاری بر مردم وارد نمی کند و در دراز مدت فقط افراد دارای الگوی مصرف غیراستاندارد است. مدت، اصطلاح. آسیب خواهند دید.

میثم ظهوریان، فعال رسانه ای

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید