حذف 4200 تومان قطعی است

ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800887

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

زنگنه با بیان اینکه حذف ارز 4200 تومانی قطعی است، گفت: برخی در مورد اصلاح ارز 4200 تومانی در کشور اغراق می کنند در حالی که بسیاری از کالاهایی که اکنون مردم در بازار می خرند بدون این نوع هستند. واحد پول.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدری، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع یادواره 13 شهید والامقام در خیابان آیت الله طالقانی تربت حیدری اظهار داشت: شما مخالفت کردید. دولت قبل و انتقاد کرد. حالا که دولت جدید در حال مذاکره است چه اتفاقی افتاده است؟

وی با بیان اینکه برای پاسخ به این سوال می توان هم استدلال عقلی و هم استدلالی تحلیلی مطرح کرد، افزود: در کنار این استدلال ها و تحلیل ها به سه دلیل عمده با برجام و مذاکراتی که در دولت قبل انجام شد مخالفیم و انتقاد داریم همین سه دلیل که ما با مذاکرات فعلی موافقیم.

زنگنه اولین دلیل در تیم مذاکره کننده قبلی را حضور عناصر ضعیف و جاسوسان عنوان کرد و گفت: در تیم مذاکره کننده قبلی سه نفر از شش مذاکره کننده جاسوس غربی بودند و آقای ظریف وزیر امور خارجه هم که خوب بود. آقا، متأسفانه آنها به یکدیگر اعتماد کردند، اما اکنون تیم مذاکره کننده جدید با روحیه ای قوی، جهادی و به دور از ترس از دشمن، در حال مذاکره برای رفع تحریم ها هستند.

وی گفت: آقای ظریف که با غرب مذاکره کرده است در جایی می‌گوید اگر آمریکا می‌خواهد ایران را با یک دکمه نابود کند، یعنی تا زمانی که فردی که پای میز مذاکره با دشمن می‌نشیند باید روحیه داشته باشد. ، باید قوی و محکم باشی، لذا رهبر معظم انقلاب به نیروهای نظامی در جای دیگر فرمودند این امکانات و تجهیزات و موشک ها را به زنان نشان دهند.

یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تعطیلی و تعلیق کشور و همچنین تعلیق برجام را یکی دیگر از دلایل مخالفت با مذاکرات قبلی دانست و افزود: کل کشور به مدت هشت مورد تعلیق شد. سال ها. طغیان دریاچه ارومیه و مشکلات اقتصادی هم به مذاکره با برجام مرتبط بود و می گفتند با برجام همه این موانع برطرف می شود اما نشد. کارگاه ها و کارخانه های تولیدی راکد و نیمه فعال در حال راه اندازی است، واردات واکسن و واکسن به کشور خوب پیش می رود و مذاکرات برای رفع تحریم ها در حال انجام است.

زنگنه با بیان اینکه حذف ارز 4200 تومانی قطعی است، گفت: برخی در مورد اصلاح ارز 4200 تومانی در کشور اغراق می کنند در حالی که بسیاری از کالاهایی که اکنون مردم در بازار می خرند بدون این نوع هستند. واحد پول.”

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد دیگر ما این است که یارانه ای که اکنون به کشاورزان و مرغداران می دهیم در زنجیره تولید قرار گیرد تا قیمت کالاهای اساسی افزایش پیدا نکند.

وی در بخشی دیگر به تکراری بودن محور تربت حیدریه و زاوه اشاره کرد و گفت: این محور 28 کیلومتری 5 پیمانکار داشت و 10 کیلومتر آن اصلا پیمانکار نداشت و در 10 سال گذشته کار چندانی انجام نشده بود. بنابراین در مرحله اول پنج پیمانکار پروژه را حذف کردیم که خود کار سختی بود.

زنگنه گفت: در این محور با شش بانک رایزنی کردیم و در نهایت با بانک مسکن به توافق رسیدیم که 230 میلیارد تن برای آن به یکباره پرداخت شود، بنابراین مزایده بسته شد و پاکت ها باز و طی روزهای آینده برنده اعلام می شود. “

وی با بیان اینکه 30 شرکت بزرگ اعلام آمادگی کرده اند، افزود: با توجه به نقدی بودن و پرداخت کمک های دولت، شرکت های بزرگ از جمله خاتم الانبیا نیز وارد عمل شده اند و عملیات اجرایی بلافاصله از اول فروردین آغاز می شود. “حدود 16 ماه طول می کشد.

زنگنه گفت: این پروژه استاندارد است و پل ها، ساختمان ها و جاده ها به صورت اساسی و استاندارد ساخته می شود و جزایر برای روستاها نیز ساخته می شود.

نماینده مردم تربت حیدریه گفت: این پروژه از تربت حیدریه به دولت آباد است اما از دولت آباد تا جعفرآباد کار تحقیقاتی انجام نشده است و وقتی بررسی کردیم که حسین سلطان حسین اینجاست اما راه از جایی شروع شد وگرنه آنها گفت که اصلا مطالعه نشده است. .

وی گفت: 100 میلیارد تومان اعتبار برای جاده سرهنگ به گلبو توسط ایمیدرو تامین شده است. برای تعریف کد پروژه منتشر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید