حراست مقدس بزرگترین نقطه عطف در عرصه سلامت است


ساعت: 23:27
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914614

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دفاع مقدس را بزرگترین نقطه عطف در حوزه بهداشت و درمان دانست و گفت: در آن دوران باشکوه امدادگران در نزدیک ترین نقطه به خط مقدم به رزمندگان خدمات درمانی می دادند و امروز الگوی آموزشی را می توان در دانشگاه ها تدریس کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی روز سه شنبه در هفتمین همایش فرماندهان و سلامت سپاه در ستاد کل سپاه ضمن تبریک هفته بسیج گفت: از توجه سپاه به سلامت تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان بوده است، تصریح کرد: باید بررسی کنیم که در حوزه بهداشت و درمان کجا بودیم و الان بعد از انقلاب چقدر پیشرفت کرده ایم. در دوران طاغوت مجبور بودیم بیماران خود را برای درمان به کشورهای دیگر بفرستیم اما امروز برعکس است.

عین اللهی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از شاخص ها در حوزه سلامت وضعیت مطلوبی دارد، گفت: برخورداری از روحیه و تفکر بسیجی و نیروی انسانی کارآمد و متخصص با روحیه جهادی یکی از امتیازاتی است که دارد. توانسته رشد و پیشرفت ما را به چالش بکشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفاع مقدس را بزرگترین نقطه عطف در حوزه بهداشت و درمان دانست و افزود: در آن دوران باشکوه، امدادگران در نزدیک ترین نقطه به خط مقدم به سربازان خدمات درمانی می دادند و امروز این الگو می توان در دانشگاه ها تدریس کرد.» و ما باید نسل جوان را آموزش دهیم و به آنها بفهمانیم که ما چه تاریخ پرافتخاری داریم.

عین اللهی با تاکید بر اینکه امروز به یک معیار در درمان پسماندهای شیمیایی در دنیا تبدیل شده ایم، گفت: همه این دستاوردهای ارزشمند نشات گرفته از تلاش و کوشش دوران شریف پاسداری است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری نقش سپاه و بسیج در زمان شیوع ویروس هولناک کرونا و تلاش بی‌وقفه کارکنان بهداشت و درمان در آن زمان، خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور با آن مواجه بود. ویروس مخوف کرونا، بیمارستان حضرت بقیه الله (عج) نقش محوری را ایفا کرد و درمان بیماران را بر عهده گرفت و با همه مشکلات توانستیم کار را به خوبی مدیریت کنیم.

عین اللهی افزود: تا به امروز حدود 155 میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و هماهنگی و حمایت سپاه در اجرای طرح واکسیناسیون منجر به دستیابی به رکورد بی سابقه واکسن تزریقی در زمینه جمعیت در جهان

وزیر بهداشت با بیان اینکه سپاه و بسیج در خط مقدم ارائه خدمات اورژانس و حوادث غیرمترقبه هستند، گفت: ما سپاه را به عنوان نهادی می شناسیم که در خدمت رسانی به هموطنان نقش اساسی دارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز به برکت اقدامات ارزنده متخصصان توانمند، فرصت مقابله با هر نوع ویروسی را داریم، واکسن نورا که ساخت سپاه است را یکی از بهترین واکسن های کرونا دانست و گفت: امروز واکسن نورا ساخت سپاه است. ایران اسلامی از واردکننده واکسن به تولیدکننده تبدیل شده است. و به صادرکننده واکسن تبدیل شده و به عنوان یکی از موفق ترین کشورها در مدیریت کرونا شناخته می شود.

وزیر بهداشت ارائه خدمات به همشهریان در حوزه سلامت به ویژه در مناطق محروم که با نظارت دقیق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می شود را ایجاد کننده امنیت عنوان کرد و اظهار داشت: وزارت بهداشت به این همکاری افتخار می کند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی و بسیج در عرصه خدمت رسانی.

عین اللهی همچنین از اقدامات دانش بنیان سپاه در حوزه سلامت تقدیر کرد و گفت: امیدواریم همانطور که به توسعه خدمات درمانی و بیمارستانی در کشور اهمیت می دهیم به موضوع مبارزه با بیوتروریسم و ​​تولید دارو نیز اهمیت داده شود. حوزه سلامت

وی با قدردانی از زحمات مجاهدان فرماندهان و کارکنان سپاه در عرصه بهداشت و سلامت، از آمادگی کامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارتقای همکاری ها در جهت ارتقای سطح سلامت هموطنان خبر داد.

وزیر بهداشت به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از نکات برجسته و افتخارآفرین اشاره کرد و گفت: ما امروز به دنبال الگوبرداری در جامعه هستیم و الحمدلله جایی بهتر از مراکز درمانی سپاه برای الگوسازی وجود ندارد. و همچنین بیمارستان حضرت بقیه الله (عج) می تواند الگویی برای سایر بیمارستان ها در همه زمینه ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید