حرف دانش آموزان را باید شنید/ 16 آذر روز دانش آموز مبارزه با استکبار است


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916523

در میزگرد «بازاندیشی در هویت و رسالت دانشجو» مطرح شد.

در میزگرد هویت و رسالت دانشجویی بر تبیین، شنیدن و توجه به مطالبات دانشجو تاکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ صدای دانش آموزان را نباید فقط در 16 آذر شنید، هرچند عادت داریم در روزهایی که به نام دانش آموزان نامگذاری شده است به سراغشان برویم، اما دانش آموزان مؤذن جامعه هستند و باید هر روز به رسالت های دانش آموزان توجه شود.

شاید نشنیدن این صداها گاهی موجب آزردگی شود، اما دانش آموزان مطالبه گر هستند و برای رسیدن به مقصد بن بست نمی شناسند و به همین دلیل اگر می خواهیم دنیای دیگری از کارایی، توانمندی و اقتدار برای کشورمان بسازیم، باید چرخ را بدهیم. از جوانان متخصص و متعهد دانشگاهی

اغتشاشات و اغتشاشات اخیر نیز نشان داد که اگر در قبال مطالبات دانشجویان کاری نکنیم، دشمن با استفاده از نرم افزارهای دروغ و شبهه این گروه را هدف قرار می دهد و برای اتخاذ ارزش های نظام اسلامی از همه اهرم ها استفاده می کند. بنابراین من در جلسه ای به مسئولان گفتم فکر نکنید که دفاع از ارزش های اسلامی برای قیامت است. برای عدالت خواهی و استکبار تلاش بیشتری نشان دهند.»

. در میزگرد تخصصی «بررسی هویت و رسالت دانشجو» که به همت پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد، برخی از این مضامین و مؤلفه هایی که دانشجو باید به عنوان یک رسالت اتخاذ و دنبال کند، بیان شد. بیرون گذاشتیم

امیرحسین سیرجانی در این میزگرد اظهار داشت: بسیاری از دانش آموزان نمی دانند چرا 16 آذر روز دانش آموز است و فقط می دانند که در این روز جشن گرفته می شود یا خانواده هایشان برای آن هدایایی می آورند و از ریشه نام آن اطلاعی ندارند.

این دانشجوی گلستانی ادامه داد: ضدانقلاب در تلاش است جایگزین روابط بین الملل در کشور شود زیرا روز مادر در ایران روز میلاد حضرت زهرا(س) است و نمی خواهند جوانان ما با آن روز عجین شوند.

وی گفت: در روز دانشجو دانش آموزان نمی دانند چه روزی است و باید این روز را برای دانشجویان توضیح دهیم.

سیرجانی خاطرنشان کرد: اگر تعصبات ما مانند صفین به نیزه زده شود به زمین می خوریم و برای برخی از متدینین در این حادثه به زمین افتادند و به جای قرآن پرچم امام حسین (ع) بر روی آن بود. نیزه را عقب کشیدند، در حالی که پرچم امام حسین (ع) به آتش کشیده شد، تا زمانی که ارزشهای اسلامی در خطر است، کشیده نشود.

گفت: روزی روزگاری نام علی علیه السلام و داستان هایی درباره علی علیه السلام جنایت بود و امام شافعی می گوید تعجب کردم که دوستان علی از ترس و دشمنان از کینه از او سخنی نمی گفتند. اما کتاب های ما برگرفته از معنویت است. علی است

این مسئول تاکید کرد: جایگاهی که یک طلبه باید آرزویش را داشته باشد جایگاه دانشجو است، رشته های علمی ما جهانی شده و این باعث پیشرفت تفکر اسلامی و ایرانی شده است و باید رویکرد جدیدی ایجاد کنیم.

یگانه جهانتیغ از دیگر دانشجویان گلستانی دانشگاه پیام نور نیز در این میزگرد تخصصی اظهار داشت: توضیح را باید از آموزش و پرورش شروع کنیم، اگر می خواهیم همه چیز در کشور درست شود ابتدا باید به فکر آموزش باشیم که یک نقش در ساختن آینده

جهانتی بیان کرد: هر ساله تعدادی از دانشجویان نخبه جمع می شوند و در قالب کنگره ملی دانشجویی مطالبات خود را در مجلس مطرح می کنند اما هیچ اتفاقی نمی افتد و این روند هر بار تکرار می شود و باید به مطالبات آنها توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها و بارها بر لزوم تبیین و توجه به مطالبات دانشجویان تاکید کرده اند و باید به مطالبات دانشجویان گوش فرا دهیم اما این اتفاق نیفتاده است.

اعظم شاهینی نیز در این میزگرد تخصصی اظهار داشت: دانش آموزان باید ریشه 16 آذر را بدانند و اینکه چرا این روز به نام دانش آموز نامگذاری شده است، این روز برای دانش آموزان توضیح داده شود.

شاهینی بابیان اینکه بسیاری از اتفاقات روزهای گذشته ناشی از عدم آگاهی جوانان به ویژه دانش آموزان است، افزود: جوانان ما باید متوجه مشکلات کشور در زمانی که تحت حاکمیت آمریکا بودیم و بودند. انگلیس و این مشکلات را باید به جوانان گفت.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا دانش آموزان ما در 25 آبان روز استکبار ستیزی همان روحیه را داشته باشند و بدانند 25 آذر روز استکبارستیزی دانش آموزان است.

انتهای پیام/

هدف از اغتشاشات فاصله گرفتن دانش آموزان از اهداف انقلاب است

دیدگاهتان را بنویسید