حرکت اقتصادی استان زنجان از پروژه محوری به برنامه محوری در حال تغییر است/ بهره وری و سلامت مردم در حوزه کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.


ساعت: 19:53
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811853

استاندار زنجان گفت: تمام تلاش ما این است که مسیر اقتصاد استان را از پروژه محوری به برنامه محوری تغییر دهیم و در این راستا برای افزایش تولید ناخالص داخلی و کاهش ضریب جینی تلاش می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محسن افشارچی امشب در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان اظهار داشت: کمیت، کیفیت، شبکه توزیع و توزیع و الگوی توزیع کود و سموم کشاورزی از مواردی است که باید متولیان امر به طور ویژه در آن رعایت شوند. حساس.

وی با بیان اینکه در استفاده از کودها و سموم کشاورزی برای تولید محصولات کشاورزی باید به بهره وری و سلامت توجه شود، گفت: با توجه به اینکه علاوه بر صادرات، مصرف داخلی محصولات کشاورزی نیز داریم، بنابراین سلامت انسان بسیار مهم است.

افشارچی با بیان اینکه هیچ حرکت منسجمی برای ارتقای شاخص های مختلف استان صورت نگرفته است، گفت: در حال تدوین برنامه ای برای استان با مطالعات خرد کلان شاخص های اقتصادی هستیم که تا پایان امسال نهایی می شود. “

استاندار زنجان با بیان اینکه این طرح هدف ما را مشخص می کند، گفت: ارقام کلان شاخص های اقتصادی را می شکنیم تا به هدف مورد نظر برسیم یا حداقل کار کنیم و به سمت هدف حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار می رفت اتاق بازرگانی استان چنین برنامه ای را تعریف کند، خاطرنشان کرد: با توجه به هدف گذاری یک میلیارد دلاری صادرات، باید به دقت فکر کنیم که برای رسیدن به این رقم چه خواهیم کرد.

افشارچی با تاکید بر اهمیت داشتن برنامه برای رسیدن به هدف، افزود: آفت بزرگ حرکت اقتصادی جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته پروژه‌های استانی پروژه‌محور بوده و اقتصاد توسط نفت رها شده است. “

وی افزود: اما سازوکار جمهوری اسلامی در حال تغییر است و در واقع باید تغییر کند و ما باید در عمل اقتصاد را مردمی کنیم و به همین دلیل آماده می شویم که به آن سمت برویم.

استاندار زنجان با بیان اینکه بهره وری بخش کشاورزی را 50 درصد پیش بینی کرده ایم که دستیابی به این رقم نیز امکان پذیر است، گفت: چون همیشه منابع آبی داشته ایم، از آنها برای تولید محصول استفاده کرده ایم اما ما به ابزارهای مختلف دیگری فکر نمی کنیم شما می توانید محصول بهتر و بیشتری تهیه کنید.

وی گفت: ما در برنامه ریزی به بهره وری فکر می کنیم.

افشارچی با اشاره به مقایسه شاخص های مختلف استان زنجان با استان های همدان، کردستان، ادبیل، گیلان و قزوین، خاطرنشان کرد: .

استاندار زنجان با اشاره به پیش بینی رشد اقتصادی 8.7 درصدی در لایحه بودجه 1401 استان زنجان، گفت: اگر هماهنگ و با هم عمل کنیم به احتمال زیاد به این رشد خواهیم رسید، بنابراین تلاش می کنیم حرکت اقتصادی برنامه محور داشته باشیم. در استان زنجان.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید