حرکت به سوی ولایت رمز پیروزی ملت ایران اسلامی است

ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793210

آیت الله فرهانی با بیان اینکه حرکت به سمت ولایت رمز پیروزی ملت ایران اسلامی است، گفت: ملت ایران با توجه به اهمیت تاریخ کنونی باید با شهدا پیوند خورده و از بصیرت و اخلاص آنان پیروی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هاوارستان، آیت الله عبدالکریم فرهانی شامگاه 26 آذرماه در یادواره شهدا و حواریون خراسان جنوبی با اشاره به آیه 54 سوره مائده در قرآن گفت: این آیه انسان را به یاد اسلام شهدا می اندازد. با توجه به این آیه قرآن ویژگی آنها این است که خداوند آنها را دوست دارد و آنها هم خدا را دوست دارند. در برابر مؤمنان متواضع و در برابر کافران سرسخت هستند و در راه کار خدا می جنگند و از ملامت هیچ سرزنش کننده ای نمی ترسند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: شهدای والامکام با ایمان آمدند و مشکل ولایت را حل کردند.

آیت الله فرهانی با اعلام اینکه پاداش الهی مجاهدت در راه خدا بهشت ​​است، افزود: خداوند موکل شهدا شد و واقعا جان و مال مؤمنان را به قیمت بهشت ​​خرید.

گفت: عباد در راه مکه، امام سجاد علیه السلام را بصری دید، به امام عرض کرد: آیا جهاد و سختی های آن را رها کردی، به حج و آسانی روی آوردی؟ سپس آیه نِنَّ اللَّهَ اشْتَری‌ را بخوان!! حضرت فرمود: دنباله آن را بخوان! عابد آیه تابعین را می خواند. حضرت فرمود: اگر اصحاب ما از این صفات و کمالات برخوردار بودند، عروج بر ما واجب است و در این صورت جهاد بهتر از حج است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) فرمودند: افرادی که در غیبت مهدی(عج) به امامش ایمان دارند و منتظر ظهور اویند، برتر از همه زمان ها هستند. نمونه ای از شهدای معتقد به روستا است.» و آنها بزرگترین انسان های تاریخ هستند زیرا طبق این داستان خداوند به آنها عقل و درک داده است که غیبت برای آنها مانند مشاهده است! خداوند آنان را در آن زمان کسانی دانست که در برابر پیامبر – با دشمنان دین – با شمشیر جنگیدند، آنها شیعیان صادق و صادقی هستند که آشکارا و نهان مردم را به سوی این خدا دعوت می کنند.

آیت الله فرهانی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی برای آبادانی ولایت رسالت دارند و این امر مستلزم آگاهی، عشق و استقامت است، گفت: این رسالت توسط بزرگ مرد تاریخ شیعه امام راحل به یاری شهدا محقق شد.

وی گفت: ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در هر موضوعی کسری داشت اما در دفاع مقدس شهدا و ایثارگران اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ملت ایران با توجه به اهمیت تاریخ کنونی باید با شهدا همراه باشد و از بصیرت و اخلاص آنان الگو بگیرد.

آیت الله فرهانی با بیان اینکه خمینی (ره) را با شهدای حوزه و دانشگاه دارم که شهیدان آیت الله مفتح، بهستی، مطهری، چمران و حضرت خامنه ای از این مملکت دفاع کردند و دفاع مقدس را اداره می کنند، افزود: امام راحل فرمودند فتح و فتح. انقلاب جوانان آموزش و پرورش، انقلابی است که این پیروزی ها را رقم می زند. یکی از نیازهای انقلاب اسلامی تربیت نیروی کار ماهر و وفادار است که بتواند در هر زمینه ای موفق باشد.

وی گفت: فتح انقلاب تربیت جوانان نخبه و انقلابی است که نسبت به آینده نظام و کشور و انقلاب اسلامی احساس مسئولیت کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ملتی که به سمت ولایت حرکت کند قطعا پیروز خواهد شد، گفت: هر جا که دولت ها و دستگاه های اجرایی همکاری نکنند مشکل داریم اما حرکت به سمت ولایت کلید ملت ایران اسلامی است. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید