حرکت سریع به سمت توسعه نیروگاه های هسته ای آغاز شد


ساعت: 10:21
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915220

اسلامی در حاشیه آغاز ساخت نیروگاه اتمی کارون با برشمردن اهمیت تولید برق از فناوری های هسته ای گفت: دولت به سمت تولید انرژی و سوخت ارزان می رود که برای این منظور توسعه نیروگاه های هسته ای در دستور کار این سازمان قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، محمد اسلامی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه اتمی قارون با برشمردن اهمیت تولید برق از فناوری های هسته ای گفت: تمرکز دولت بر تولید انرژی و سوخت ارزان قیمت برای این منظور است. هدف، توسعه نیروگاه های هسته ای در دستور کار این دولت قرار گرفته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه حرکت پرشتاب به سمت توسعه نیروگاه های هسته ای آغاز شده است افزود: آغاز به کار نیروگاه اتمی کارون در همین راستا صورت گرفت تا سهم انرژی هسته ای در برق کشور افزایش یابد. سبد به حدود 20 درصد می رسد که این مهم گامی بلند در افق 20 ساله این سازمان محسوب می شود و امیدواریم این سرمایه گذاری انجام شود.

اسلامی توسعه استفاده از تشعشعات در کشور را یکی از اهداف و موضوعات مهم مورد توجه سازمان انرژی اتمی برشمرد و ادامه داد: گسترش استفاده از تشعشعات در مراکز و مراکز اصلی تولید و توزیع فرآورده ها؛ در این راستا به منظور توسعه استفاده از تشعشعات در داخل کشور به شمار می رود. تمرکز خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید