حرکت کاروان نمادین اسرا از کربلا به قم + زمان و مکان


ساعت: 22:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890463

مدیر فرهنگی و مذهبی هیئت دخیل العباس اعلام کرد؛

مدیر فرهنگی و مذهبی هیئت دهل العباس از حرکت بیست و یکمین کاروان نمادین اسرا از کربلای معلی به قم در روز پنجشنبه 6 مرداد ماه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا احمد فتحی مدیر فرهنگی و مذهبی هیئت دهل العباس قم در نشست خبری بیست و یکمین کاروان نمادین اسرای کربلا که عصر امروز در محل هیئت برگزار شد، گفت: سال 1359 بود. آغاز حرکت کاروان نمادین اسرا از کربلا به قم. ما همدیگر را دیدیم، اما الان بیش از 2000 لباس، 200 پرچم و چند زیورآلات وجود دارد که همه آنها برای هیئت است.

وی تصریح کرد: کاروان اسرا که مایه افتخار شهرستان شده است دو هزار هنرمند در این مراسم شرکت می کنند که روز پنجشنبه 6 مرداد ماه از ساعت 17 از ابتدای خیابان داروخانه به سمت سه راه خورشید و سپس حرم حضرت معصومه. سلام الله خواهد بود.

مسئول فرهنگی و مذهبی هیئت دخیل العباس ادامه داد: هنرمندانی از قم، ساوه، اراک، اصفهان، نوش آباد، خمینی شهر، زنجان و قزوین در این مراسم شرکت دارند و 25 عنصر در این مراسم اجرا می شود.

وی تصریح کرد: همه مشارکت ها توسط مردم و به صورت خودجوش انجام می شود. ایستگاه صلواتی نیز در مسیر قرار دارد. همچنین هماهنگی های لازم با پلیس راهور و شورای تامین استان انجام شده تا کاروان نمادین اسرا در کربلا به صورت سازمان یافته و بدون ترافیک حرکت کنند.

فتحی افزود: در این کاروان نمادین 90 راس اسب و 100 شتر از باشگاه های اسب کاشان و اصفهان و اراک و زنجان حضور دارند.

وی ادامه داد: 5 شتر، 50 راس گوساله و 3 راس گوساله در میان کاروان های نمادین اسرای کربلا دخیل العباس ذبح می شود.

مسئول فرهنگی و مذهبی هیئت دخیل العباس تاکید کرد در این مراسم میهمانان ویژه ای نیز حضور خواهند داشت که از جمله آنها داریوش ارجمند قول حضور در این برنامه را داد.

وی گفت: چیدمان اشیا بر اساس مرگ است و 150 چیدمان به تنظیم حرکت کاروان نمادین و عزاداران در طول مسیر کمک می کند.

فتحی در نهایت از عکاسان خواست برای حفظ نظم مراسم تا پایان سفر کارت عکاسی را از آیین نامه مربوطه دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید