حساسیت های غذایی چه حساسیتی در بدن ایجاد می کنند؟ نیاز به تقویت سیستم ایمنی بدن

زمان: 09:46
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775722

آزادی با اشاره به اینکه انواع مختلفی از حساسیت های غذایی در بدن وجود دارد ، گفت: همه می توانند علائم خود را نشان دهند. حساسیت غذایی معمولاً باعث ایجاد علائم گوارشی ، سیستمیک ، پوستی و تنفسی در بدن می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آزادی در گفتگو با راه آرمان ؛ وی گفت: حساسیت غذایی می تواند در طول سال رخ دهد. “در برخی از فصول که حساسیت بیشتری دارند مانند پاییز و بهار ، ممکن است آلرژی غذایی شایع تر باشد ؛ به دلیل آب و هوای معتدل و فصل سم پاشی برخی از گیاهان ، می توانند حساسیت ایجاد کنند.

این متخصص تغذیه گفت: پاییز فصل برداشت برخی محصولات است. به عنوان مثال ، پسته در استان کرمان در این فصل برداشت می شود و حساسیت های ناشی از مصرف پسته تازه در این فصل ممکن است بیشتر از مصرف پسته خشک باشد و همچنین ممکن است به دلیل ناپایداری هوا و گرد و غبار باشد. بدن واکنش های آلرژیک ایجاد می کند و علائم ایجاد می کند.

وی گفت: پاییز فصل مصرف برخی غذاها مانند پسته ، انگور ، مرکبات ، حبوبات و … است که برخی افراد با مصرف این غذاها ممکن است دچار حساسیت و حساسیت شوند.

آزادی گفت: در فصل پاییز برخی غذاها مانند شلغم ، چغندر ، اسفناج ، کشمش ، آناناس و … به دلیل درجه حرارت و شرایط آب و هوایی بالاتر استفاده می شود و این غذاها می توانند در انسان حساسیت ایجاد کنند.

این متخصص تغذیه می گوید: انواع مختلفی از حساسیت های غذایی در بدن وجود دارد و هرکسی می تواند علائم خاص خود را داشته باشد. حساسیت غذایی معمولاً باعث ایجاد علائم گوارشی ، سیستمیک ، پوستی و تنفسی در بدن می شود.

وی افزود: در علائم گوارشی فرد دچار خارش گلو ، خارش دهان ، درد شکم ، تهوع ، اسهال و استفراغ می شود ؛ علائم شامل کهیر ، خارش ، اگزما ، قرمزی پوست ، گرگرفتگی و جوش روی پوست است. علائم تنفسی شامل آبریزش بینی ، عطسه ، سرفه ، گلودرد ، حنجره ، انسداد راه هوایی و گلودرد است.

وی گفت: “علائم سیستمیک می تواند چندین اندام بدن را تحت تأثیر قرار دهد.” ما آلرژی غذایی داریم و بنابراین باید اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهیم.

این متخصص تغذیه بهترین و مطمئن ترین راه برای درمان آلرژی است تا از بروز حساسیت جلوگیری شود. به عنوان مثال ، اگر به بادام زمینی حساسیت داریم ، بهترین راه این است که این غذا را مصرف نکنیم و در معرض آن قرار نگیریم تا از حساسیت جلوگیری کنیم.

وی گفت: علائم حساسیت و شوک به غذاهای خاصی که باعث ایجاد حساسیت می شوند را می توان با تغییر رژیم غذایی و تعداد وعده های غذایی کاهش داد. به عنوان مثال ، اگر به سبزیجات خاصی حساسیت داریم ، می توانیم با پختن آن ، حساسیت زایی آن را کاهش دهیم ، یا اگر برخی از افراد در خوردن بادام زمینی ، پسته و دیگر آجیل های خام دچار مشکل شوند ، گاهی اوقات با بو دادن آن آجیل ها. ما می توانیم علائم آلرژی را کاهش دهیم.

آزادی افزود: یکی دیگر از راه های جلوگیری از مصرف غذاهایی که باعث ایجاد حساسیت می شود ، استفاده نکردن از غذاهای خطرناک است ، به ویژه در فصل پاییز که فروشندگان لوبیا ، لوبیا و چغندر می فروشند ، بهتر است این غذاها را از مکان های امن تهیه کنید..؛ زیرا ممکن است برخی مواد آلاینده در غذا وجود داشته باشد.

این متخصص تغذیه گفت: در مورد حساسیت هایی که علائم بسیار کمی دارند ، استفاده از مایعات گرم توصیه می شود. زردچوبه همچنین یک غذای عالی است که می تواند برای پیشگیری و بهبود علائم حساسیت استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ سیستم ایمنی ، گفت: ما باید سیستم ایمنی بدن را در سطح طبیعی نگه داریم تا بتوانیم با آلرژن ها و شوک غذایی مقابله کنیم و تعادل و حفظ سیستم بدن ، منابع غذایی ویتامین A ، ویتامین D ، ویتامین E ، اسید فولیک ، آنتی اکسیدان ها ، امگا سه و شش کمک زیادی می کند.

آزادی ادامه داد: منابع غذایی ویتامین A مانند جگر ، تخم مرغ ، هویج ، کدو سبز و … ، می تواند مورد استفاده قرار گیرد منابع ویتامین D شیر و محصولات لبنی ، میوه ها و سبزیجات دارای آنتی اکسیدان ها ، منابع ماهی امگا 3 تخم مرغ ، آجیل ، غرفه تخم مرغ و غیره می توان از این منابع غذایی استفاده کرد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه بهتر است از غذاهای یک فصل در هر فصل استفاده شود ، گفت: بر اساس شرایط جسمی و آب و هوایی فرد و در صورت رعایت رژیم متعادل ، فراوانی علائم آلرژی در بدن کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: در این فصل بهتر است از میوه های رنگارنگ مانند مرکبات ، سبزیجات رنگارنگ مانند فلفل ، هویج ، کدو تنبل ، مایعات گرم و متوسط ​​استفاده شود و همچنین بهتر است از پروتئین ، گوشت ، حبوبات و محصولات لبنی استفاده شود. به برای تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف کنید.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید