حسینیه بچه ها در قلب تبریز


ساعت: 15:21
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887708

در تبریز یکی از هیئت ها دست به ابتکار جالبی زد و زیارتگاه مخصوص بچه ها درست کرد تا هم پدران و هم مادرها عزاداری کنند و بچه ها از کودکی با اهل بیت (علیهم السلام) آشنا شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عنایی: اینجا تبریز است و شهر شور و شعور حسینی در هر قدم اول و اول در عزای اباعبدالله الحسین (ع) است. تبریز حسینی خود را از کودکی در کنار پدر در دسته های عزاداری و یا در کنار مادر در حرم های حسینی پرورش می دهد. فرقی نمی کند اهل کدام منطقه یا فکر باشند. سخنان حسین هر چه باشد فرزندان خود را سیاه پوش می کنند و برای عزاداری آماده می شوند.

اما در همین تبریز بود که یکی از هیئت ها دست به ابتکار جالبی زد و حسینه ای ویژه برای بچه ها ایجاد کرد تا هم پدران و هم مادران عزاداری کنند و بچه ها از همان دوران کودکی با اهل بیت (علیهم السلام) آشنا شوند.

یکی از خادمان بچه های حسینیه از جمع عاشقان عقیله العرب (ع) تبریز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: هر شب نیم ساعت قبل از اذان تا پایان عزاداری پذیرایی می کنیم. بچه های دو تا هشت ساله و قصه می خوانند، پرده محرم می خوانند، می کشند و شام می خورند و برای بچه ها عزاداری می شود.

وی ادامه داد: تیم مربیان مجرب و متخصص که همگی خانم هستند با این کودکان برخورد می کنند.

این مسئول هیئت عاشقان عقیله العرب(ع) با بیان اینکه این کار با هدف تربیت دینی کودکان آغاز شده است، گفت: در ماه های محرم و صفر این دغدغه برای والدین وجود دارد که نتوانند عزاداری کنند. با فرزندان خود در حالی که معلمان شورای حسینیه به کودکان آموزش می دهند که به جای رفع مشکل، شرایطی را برای غم و اندوه کودکان فراهم کرده اند.

وی ادامه داد: در چنین فضایی کودکان نه تنها افسرده نمی شوند، بلکه دیدن عزاداری نشان از شور و نشاط در آنها دارد که پیوند آنها با خانواده را تقویت می کند.


64c559e2 d155 45ca a7da 0e07de629aa5 خبر خاکستری


9f1510e8 1dbc 41d7 b106 6f18b7e462e5 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید