حسین شریعتمداری: مذاکرات وین برای نابودی تسلیحات هسته ای اسرائیل، هند و پاکستان باید به تعویق بیفتد. بر اساس NPT، هیچ یک از این سه دولت حق داشتن سلاح هسته ای را ندارند

حسین شریعتمداری: مذاکرات وین برای نابودی تسلیحات هسته ای اسرائیل، هند و پاکستان باید به تعویق بیفتد.  بر اساس NPT، هیچ یک از این سه دولت حق داشتن سلاح هسته ای را ندارند

روز جدید : حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان حامی دولت نوشت: بهانه غرب ابراز نگرانی از تولید سلاح هسته ای ایران است! وی در حالی که مطمئن است ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای نیست و آنها را ممنوع می داند، در صورت اصرار بر بهانه واهی خود، مذاکرات هسته ای باید پس از انهدام سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی، هند، پاکستان و … به تعویق بیفتد. . NPT نه پاکستان، نه هند و نه رژیم جعلی اسراییل مجاز به داشتن تسلیحات هسته ای نیستند، و اگر ادعا نمی شود که آنها عضو NPT هستند، چرا ایران باید عضو NPT باقی بماند، در حالی که طبق ماده 10 NPT، از این توافق خارج شود.

حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان حامی دولت نوشت: اهداف.

«قبل و قبل از شروع دور دوم مذاکرات در وین (در دولت سیزدهم) صحبت از لغو تمامی تحریم ها بود که برخی از آنها در نهایت نهایی شده است. به عنوان مثال، جناب آقای حسین امیرعبدالخیان، وزیر محترم امور خارجه کشورمان در یادداشتی در شماره 16 دسامبر روزنامه مسکو کومرسانت تاکید کرد که «هیچ راهی برای احیای برجام بدون همه تحریم ها وجود ندارد. برداشته خواهد شد.»

یا در اوایل آذرماه آقای علی باقری، مذاکره کننده ارشد کشورمان در سایت فایننشال تایمز مقاله ای منتشر کرد که «تحریم ها باید به طور کامل لغو شوند».

آقای امیر عبداللهیان دیروز (24 آذر) در نشست سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه اظهار داشت؛ دکتر باقری همان روز به پرس تی وی گفت: «رویکرد ما رفع کامل تحریم ها علیه نگرانی کشورها در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران است. «از نظر ما، همه تحریم‌هایی که با مفاد برجام ناسازگار است، باید برداشته شوند. چه این تحریم ها در دوره اوباما اعمال شده باشد و چه در دوران ترامپ یا بایدن. همچنین تمامی تحریم های مربوط به برجام و تمامی تحریم هایی که در چارچوب کمپین فشار حداکثری دولت قبل اعمال شد، چون مربوط به برجام است، باید برداشته شود.

همانطور که می بینیم صحبت از لغو «تحریم های دائمی» است نه «لغو همه تحریم ها» در حالی که بسیاری از تحریم های آمریکا علیه ایران به بهانه های غیرهسته ای اعمال شده است. در دوره اوباما، آمریکا به بهانه های مختلف 500 موسسه را تحریم کرده است و در دوره ترامپ این تحریم ها دو برابر شده است. و بایدن تحریم های جدیدی را به تحریم های قبلی اضافه کرد! و به طور کلی تحریم های ایسا، سیسادا، ویزا، کاتسا و … که عمدتاً در دوره اوباما اعمال شد از جمله آنهاست.

اگر لغو تحریم ها فقط شامل تحریم ها شود و همین تحریم ها به بهانه های واهی و خصمانه دیگر مانند حقوق بشر و تروریسم و ​​صنعت موشکی و حضور در منطقه و امثال آن باقی بماند، مذاکره در وین چه فایده ای دارد و با چه بهانه ای. انگیزه و آیا می توان آن را انجام داد؟ با شناختی که از دوستان تیم اصلی داریم بدون شک سعی در بستن راه برای سوء استفاده از حریف دارند پس باید مراقب باشند که دشمن پس از بستن در وارد پنجره نشود!

آمریکا از تحریم ها به عنوان اهرمی علیه اقتصاد ما استفاده می کند و به دلیل اینکه توانایی خود را در استفاده از همه اهرم های دیگر – از جمله اهرم های نظامی – از دست داده است، به سختی می توان باور کرد که تحریم ها را لغو کند. بنابراین با تاکید بر لغو تمامی تحریم ها باید برای خنثی سازی تحریم ها تلاش کنیم. خوشبختانه دولت سیزدهم بدون دخالت در عامل تحریم، بودجه و سایر برنامه های عمرانی را می بندد و اجرا می کند.

در همین راستا، لازم به ذکر است که پس از تصویب برجام در «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» موسوم به آیپک، اوباما با ابراز خرسندی از برجام، گفت که تحریم ها علیه ایران قابل تمدید نیست و متحدان ما در نظر دارند. ادامه آنها به ضرر آنها بود و حاضر به همکاری نشدند.

عذرخواهی غرب برای ابراز نگرانی از تولید سلاح هسته ای ایران است! وی در حالی که مطمئن است ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای نیست و آنها را ممنوع می داند، در صورت اصرار بر بهانه واهی خود، مذاکرات هسته ای باید پس از انهدام سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی، هند، پاکستان و … به تعویق بیفتد. . NPT نه پاکستان، نه هند و نه رژیم جعلی اسراییل مجاز به داشتن تسلیحات هسته ای نیستند، و اگر ادعا نمی شود که آنها عضو NPT هستند، چرا ایران باید عضو NPT باقی بماند، در حالی که طبق ماده 10 NPT، از این توافق خارج شود.

دیدگاهتان را بنویسید