حسین علایی: رفتار دولت چین در قبال ایران زشت بود/ایران باید هرچه زودتر برای تبدیل سه جزیره به سه قطب گردشگری، تفریحی و اقتصادی برنامه ریزی کند.

حسین علایی: رفتار دولت چین در قبال ایران زشت بود/ایران باید هرچه زودتر برای تبدیل سه جزیره به سه قطب گردشگری، تفریحی و اقتصادی برنامه ریزی کند.

خوب به نظر می رسد که دولت جمهوری اسلامی ایران دو اقدام اساسی برای حفاظت از این جزایر را در دستور کار دائمی خود قرار دهد. یکی از اقدامات سیاستی این است که به وزارت امور خارجه دستور داده شود تا قبل از سفر مقامات کشورهای مختلف منطقه خاورمیانه به همه آنها درباره حساسیت ایران در خصوص حفظ تمامیت ارضی توضیح دهد و به آنها هشدار دهد که مراقب باشند. در دام نقشه ها نیفتید کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه ایران نیفتند. دوم اینکه ایران باید هر چه زودتر برنامه ای برای تبدیل این سه جزیره به سه قطب گردشگری، تفریحی و اقتصادی داشته باشد.

حسین علایی، استاد دانشگاه و فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقاله ای با عنوان «ایران و جزایر سه گانه» در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

سفر رئیس جمهور چین به عربستان در نیمه دی ماه 1401 و همراهی وی با مواضع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در همه زمینه ها علیه جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر اهمیت سه کشور را مطرح کرد. جزایر ایرانی در خلیج فارس و موضوع تمامیت ارضی ایران در افکار عمومی. صرف نظر از تحلیل و چرایی رفتار زشت دولت چین با ایران، باید بررسی کرد که چه می توان کرد تا دولت امارات را از طرح دائمی موضوع جزایر ایرانی در اجلاس های مختلف منصرف کرد.

خوب به نظر می رسد که دولت جمهوری اسلامی ایران دو اقدام اساسی برای حفاظت از این جزایر را در دستور کار دائمی خود قرار دهد. یکی از اقدامات سیاستی این است که به وزارت امور خارجه دستور داده شود تا قبل از سفر مقامات کشورهای مختلف منطقه خاورمیانه به همه آنها درباره حساسیت ایران در خصوص حفظ تمامیت ارضی توضیح دهد و به آنها هشدار دهد که مراقب باشند. در دام نقشه ها نیفتید کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه ایران نیفتند.

به کشورهای مختلف باید یادآور شد که یکی از بهانه ها و دلایلی که صدام حسین برای شروع جنگ خود با ایران آورده بود، فشار نظامی به ایران بود تا این سه جزیره مهم خلیج فارس به اعراب واگذار شود.

اما جمهوری اسلامی ایران با مقاومت 8 ساله در برابر تجاوزات ارتش بعث با حمایت همان کشورهای عربی علیه صدام، قادسیه بعثی صدام حسین را شکست داد.

دوم اینکه ایران باید هر چه زودتر برنامه ای برای تبدیل این سه جزیره به سه قطب گردشگری، تفریحی و اقتصادی داشته باشد. بدین منظور همانطور که بارها پیشنهاد داده ام سه شهر بزرگ فردوسی، حافظ و سعدی را با ساخت حداقل پنجاه برج بلند صد طبقه در این سه جزیره در دستور کار قرار دهید تا با سرمایه گذاری همه ایرانیان این سه جزیره به سه قطب بزرگ ورزش های دریایی، گردشگری و تفریحی در منطقه میانی خلیج فارس تبدیل می شوند.

در صورت انجام چنین کاری می توان انتظار داشت که روزانه حدود صد هزار ایرانی و گردشگر در این جزایر اسکان پیدا کنند و ایرانی ها به جای رفتن به دبی و ترکیه برای سرمایه گذاری و تفریح ​​به این جزایر بروند. سپس با رفت و آمد گردشگران به این جزایر طبیعتا چشم طمع خارجی ها از آنها دور خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید