حسین مرعشی: دولت ریاست جمهوری یک دولت انقلابی و بدون نیاز به تصمیمات عمومی و عقلانیت است.

حسین مرعشی: دولت ریاست جمهوری یک دولت انقلابی و بدون نیاز به تصمیمات عمومی و عقلانیت است.

روز جدید : حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا عوامل لیست شده در مقابل جبهه اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم و انتخابات ریاست جمهوری گذشته به دیده بان ایران گفت: برخلاف اصلاح طلبان، گروهی از اصلاح طلبان حضور داشتند. اصلاح طلبان و عده ای نمی خواستند لیست کنند، اما احزاب اصلاح طلب که کافی نبودند لیست کنند و کارگزاران تصمیم گرفتند لیست کنند، چون ما انتخابات را مهم می دانیم و تا زمانی که قدرت رای داشته باشیم و در انتخابات شرکت خواهیم کرد. تا زمانی که سیستم قدرت را از ایالات متحده نگیرد، شرکت نکنید. . »

شش ماه از روی کار آمدن دوات ابراهیم رئیسی می گذرد، در این مدت کوتاه مهم ترین موضوعی که ذهن فعالان سیاسی و رسانه ها را درگیر کرده، تغییر مدیران و بلاتکلیفی برنامه های دولت سیزدهم است. به این تغییرات از سوی دیگر جریانی که منتقد دولت خوانده می شود اصلاح طلبان هستند، این جناح سیاسی چه برنامه ای برای آینده خود دارد و آیا این گروه ها با توجه به رد صلاحیت خود همچنان آماده اقدام هستند؟

حسین مرعشی، فعال سیاسی و دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفت و گو با دیده بان ایران درباره اینکه آیا در صورت عدم رد صلاحیت در انتخاباتی که داشتیم (مجلس یازدهم و ریاست جمهوری سیزدهم) آیا فکر می کنید کسی با هم در انتخابات شرکت کند؟ ? آنجاست، گفت:

«سیاست هرگز تمام نمی شود. سیاست امری پویا است، چون امری پویا است، هر تغییری در آن باید تصور شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به گسترش نظارت ایجابی در انتخابات آینده، اما انتخابات بعدی چگونه خواهد بود، گفت: آیا رقمی وجود خواهد داشت؟ هنوز خیلی زود است که در مورد آینده اظهار نظر کنیم و اگر هدف نظام و سیاستی که در 40 سال گذشته مرسوم بوده حفظ مشارکت حداکثری در انتخابات باشد، البته مگر در انتخابات گذشته که مشارکت حداکثری انجام نشد. به نظر می رسد اصل است. می توان به حضور در انتخابات امیدوار بود. آزمون صلاحیت نیز جزء لاینفک انتخابات شده است، انتظار داریم قانون مطابق با حقوق رای دهندگان تصویب شود و منتخبان و اقدامات مشابه منجر به برگزاری انتخابات پر شور شود. به هر حال ما اصلاح طلبان هرگز امید خود را از دست نمی دهیم.

این فعال سیاسی در ادامه با طرح این سوال که چرا اصلاح طلبان با وجود رد صلاحیت ها و حذف ها همواره بر همکاری با دولت اصرار دارند و نتیجه این تعامل چیست، ادامه داد: من ندیدم اصلاح طلبان بر این موضوع تاکید داشته باشند تقابل به خوبی مشخص است که (گروهی، حزبی یا جناحی) می خواهد اقدام کند. در دل هر اقدامی اگر برخوردی صورت گیرد تعامل است که اسمش اصلاح طلبی نیست. اگر اصلاح طلب بخواهد مقابله کند و بجنگد، دیگر نمی تواند اصلاح طلب باشد، می تواند فردی با روحیه انقلابی باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا کارگزاران در انتخابات مجلس یازدهم و انتخابات ریاست جمهوری گذشته در مقابل جبهه اصلاح طلبان لیست شدند؟ و کارگزاران تصمیم گرفتند لیست کنند چون ما انتخابات را مهم می دانیم و تا زمانی که حق انتخاب داشته باشیم در انتخابات شرکت خواهیم کرد و تا نظام قدرت انتخاب را از ما نگیرد شرکت نمی کنیم.»

دبیرکل حزب کارگزاران گفت: هیچ ارتباطی بین دستگاه ها و دولت رئیس جمهور وجود ندارد. او از ما نظر نخواست. دولت ریاست جمهوری یک دولت انقلابی است و نیازی به تدبیر و خرد عمومی کشور ندارد.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا شما یک مدیر تکنوکرات در جمهوری اسلامی هستید، دلیل استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) برای تصدی پست های کلیدی رهبری چیست؟ . «خیلی خوشحالیم که امام صادقی داریم. اگر ائمه بیل مکانیکی نبودند، می آمدند و اگر ائمه بیل مکانیکی نمی آمدند، ائمه حفاری ها می آمدند. «و فعلاً از امام صادق(ع) خشنودیم».

دیدگاهتان را بنویسید