حضرت خدیجه (علیها السلام) اولین بانوی مسلمان و پشتیبان همیشگی پیامبر اکرم (ص) بود.


زمان: 09:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821419

حجت الاسلام محسن سلطانی گفت: حضرت خدیجه (سلام الله علیها) اولین بانوی مسلمان بود و خدمات شایسته ای در راه توسعه دین مبین اسلام انجام داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محسن سلطانی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: حضرت خدیجه علیهاالسلام اولین بانوی مسلمان و یار فراموش نشدنی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بود.


وی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) اولین زنی بود که به دین مبین اسلام ایمان آورد و خدمات شایسته ای در راه توسعه دین مبین اسلام انجام داد.


حجت الاسلام سلطانی افزود: حضرت خدیجه(س) هر چه داشت در راه اسلام و پیامبر(ص) خرج کرد و تمام وجود خود را در خدمت رسول خدا قرار داد.


این کارشناس تصریح می کند: دشمنان برای خاموش کردن صدای توحید در زمان رسول خدا (ص) همکاری کرده اند و پیامبر (ص) در این راه مورد آزار و اذیت وحشیانه قرار گرفته است، اما مردی که دلداری می داد و زخم هایی که از مرهم دای استفاده می کرد، بود. حضرت خدیجه کبری (س).


حجت الاسلام سلطانی با بیان اینکه باید کمالات و صفات حضرت خدیجه (س) را به جهانیان به ویژه بانوان بازگو کرد، گفت: این بانو را به عنوان الگوی بزرگ خدمت به اسلام و پیامبر و ازدواج در جامعه معرفی کنید و از ایشان پیروی کنید. مسیر “


وی با تاکید بر اینکه امروزه در زندگی زوجین زن و مرد نسبت به یکدیگر صبور نیستند، ادامه داد: حضرت خدیجه(س) تمام وجود خود را در خدمت پیامبر(ص) برای ترویج دین قرار داد، اما امروز زوج ها دیوار بین یکدیگر هستند. اموال آنها را می کشند و این به زندگی آسیب های جبران ناپذیری وارد کرده است.


این کارشناس تاکید کرد: حضرت خدیجه(س) در عصر جاهلیت، عالمانه راه حق را برگزید و از این عزم منحرف نشد و ما باید چنین مادری را بشناسیم و از ویژگی های شخصیتی او استفاده کنیم.


حجت الاسلام سلطانی با تاکید بر اینکه حضرت خدیجه (سلام الله علیها) فرهنگ عقلانیت را وارد فضای جاهلی کرد، افزود: این حضرت اقتصاد ربایی را نفی کرد و راه درست را انتخاب کرد و تمام دارایی خود را در این راه خرج کرد.


او نتیجه گیری کرد وی خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام مرهون خدمات حضرت خدیجه(س) است و جامعه باید بیشتر به ابعاد فردی این بانوی وارسته آگاه شود و به عنوان الگوی شایسته برای همه آحاد جامعه معرفی شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید