حضرت زهرا علیهاالسلام اولین مدافع حقوق و ولایت است; ویژگی بارز شخصیت حضرت زهرا (س)

ساعت: 11:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۶
کد خبر: 1798412

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان:

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان گفت: یکی از ویژگی های بارز شخصیتی حضرت زهرا (س) ولایت، پاسداری و حمایت از ولی عصر خود بود که باید الگوی همه ی مردم باشد. ما امروز. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علی قره داغی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با اشاره به شخصیت وجودی ایشان گفت: یکی از ویژگی های بارز شخصیت ایشان ولایت و حمایت از ولی عصر خود است.

وی با بیان اینکه امروز ما به این ویژگی بسیار نیازمندیم و باید از آن الگو بگیریم، خاطرنشان کرد: اما حضرت زهرا(س) در زمان خود همسر گرامیشان امیرالمومنین(ع) بود که حق آنها را در جامعه سلب کرده است. .

حجت الاسلام قره داغی گفت: وقتی می گوییم در بحث ولایت باید از حق ولایت دفاع کرد و به سمت ولایت مداری کرد و محور زندگی ما ولایت باشد باید از حضرت زهرا(س) درس بگیریم.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان با بیان اینکه زاویه زندگی حضرت زهرا (س) نشان از حمایت ولایت دارد، گفت: ایشان کودک خردسالی بودند و در کودکی که پیامبر (ص) بودند. ) مورد آزار و اذیت دشمنان قرار گرفت. اعتقاد بر این است که مردی که از پدر بزرگوارشان پرستاری کرده و از حقوق او دفاع کرده، حضرت زهرا (س) بوده است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) همیشه پشتیبان پدرشان بوده و در خدمت پدر بوده اند، در حالی که پیامبر(ص) می فرمایند «فداها ابوها» یعنی پدرت باید تو را فدا کند.

حجت الاسلام قره داغی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) ولایت پدر خود را بر حق می دانستند و از این رو از ولایت پدر دفاع می کردند، اظهار داشت: این ولایت از ولایت فقیه است. س) می بینیم.

وی خاطرنشان کرد: حتی زمانی که حضرت زهرا(س) پشت درب منزل بیهوش می شود و به هوش می آید، فریاد می زنند و نمی گویند سینه ام درد می کند یا فرزندم (محسن) سقط شده است، بلکه می گویند علی کجاست. (ع)؟ آنها گرفتند

حجت الاسلام قره داغی افزود: حضرت زهرا(س) در دفاع از امام علی(ع) به عنوان ولی عصر خود، با وضعیتی که در آن قرار گرفتند، وارد مسجد شدند و در آنجا به زورگیران صحبت کردند و فریاد زدند. امیرالمؤمنین (ع) بیعت کرد و علی (ع) را از دست این ترسوها آزاد کرد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان با بیان اینکه در آنجا شاهد دفاع از ولایت توسط حضرت زهرا(س) هستیم، گفت: حضرت زهرا(س) ولایتمدار بودند و حول محور ولایت زندگی می کردند.

فرمود: چون مریض شد دست حسن و حسین (ع) را گرفت و به خانه انصار و مهاجر رفت و گفت: «مگر در غدیر هوم نبودی و دیدی که ولایت از آن باب علی است. بعد از پدرم این ولایت و آیا حکومت باید به امیرالمومنین برسد؟

حجت الاسلام قره داغی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در جهت فریاد و فریاد تلاش و دفاع از ولایت می کند، بیان می کند: وقتی همسران انصار و مهاجرین را دید به آنها گفت: آیا ندیدید که حق است. حق علی (ع)؟»

وی با بیان اینکه حضرت زهرا علیهاالسلام با فریاد و فریاد خود دفاع از ولایت و حق را نشان داد گفت: وقتی در داخل شهر اجازه گریه نداشتند برای خود خانه ای ساخت و در آنجا گریه کرد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان با اشاره به خطبه حضرت زهرا(س) که در دفاع از قانون خوانده شد، گفت: حضرت زهرا(س) در این خطبه به موضوعاتی از جمله پرداخته اند. حفاظت از قانون و حفاظت به استان اشاره دارد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم اولین مدافع حق و ولایت را بشناسیم باید نگاهی به سیره حضرت زهرا(س) داشته باشیم، گفت: امروز وظیفه زن و مرد هر دو است که پیروی کنند. نمونه حضرت زهرا علیها السلام.

حجت الاسلام قره داغی با اشاره به سکونت امام علی (ع) در 1400 سال پیش گفت: امروز حضرت زهرا (س) باید الگوی خیر ما باشد و نباید اجازه دهیم جایگاه ولایت فقیه باشد. آلوده به سرمشق زندگی و ولایت ایشان.و در دفاع از ولایت بکوشیم و در دفاع از انقلاب اسلامی ایران و هدایت آن به انقلاب جهانی حضرت صاحب الزمان (عج) موفق باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید