حضرت فاطمه (س) مدافع ولایت بود/ دنیای غرب به دنبال کاهش جایگاه زن و مقام مادر است

وی افزود: حضرت فاطمه (س) در عمر کوتاه اما پربرکت خود نه تنها منشأ خیر بزرگی برای جامعه اسلامی بود، بلکه توانست به عنوان یک زن زندگینامه ماندگار یک زن مسلمان را به نمایش بگذارد.

صفیهانی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) با حکومت و دفاع از حریم ولایت توانسته است اسلام واقعی را به نمایش بگذارد خاطرنشان کرد: پس از رحلت پیامبر اسلام فضای غبارآلود توسط دوستان و دوستداران صمیمی آن حضرت ایجاد شد، فضایی که در آن کافران و مشرکان روزی ندادند، بلکه از نزدیکترین حلقه مردم به پیامبر آمدند.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: حضرت زهرا(س) برای جلوگیری از انحراف و انحراف جامعه چهل شبانه روز دست فرزندان خود را در این فضا نگه داشتند و کوچه به کوچه به خانه انصاری می رفتند و مهاجر با ماشین همراه امیر. مومنین (ع) آنان را به غفلت و انحراف خود آگاه سازد و به وظایف الهی، اجتماعی و سیاسی خود عمل کند.

وی بیان کرد: روشنگری این امام جماعت با خواندن خطبه در مسجد و آگاه ساختن مردم از شرایط سخت اجتماعی که در آن قرار دارند، در این برهه تاریخی تأثیر بسزایی در جامعه داشته است.

صفیحانی با بیان اینکه برای تأثیرگذاری در جامعه باید به موقع و درست عمل کرد، بیان کرد: خیلی ها می توانند در رویدادهای اجتماعی حرف درستی بزنند اما به موقع و به موقع عمل نکنند، بلکه حرف های مؤثر و ناگفته نماند. نگزی، اما بصیرت افزایی حضرت زهرا (س) در این برهه تاریخی به موقع و شایسته در جهت پاسداری از حریم ولایت صورت گرفت که توانست تاثیر بسزایی در جامعه داشته باشد.

مدرس حوزه علمیه قزوین افزود: مبارزه با حکومت و ظلم پس از رحلت پیامبر(ص) با خطبه آتشینی که حضرت زهرا(س) در مسجد خواند آغاز شد و خاندان پیامبر(ص) مبارزه با ظلم و ستم خود را الگو قرار دادند. زندگی مادر.”

حضرت زهرا (س) اولین بسیجی و جانباز استان بود

وی ادامه داد: خطبه های آتشین حضرت زینب (س) در کاخ یزید، روش ظالمانه حضرت سکینه و ام کلسم (س) برگرفته از همین الگو و منش فاطمی است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) اولین بسیجی و جانباز استان بود، اذعان داشت: این بانوی عزیز اسلام اولین یار وفادار ولی و اولین شهید استان بود.

صفیحانی نقش زن در جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: زنان جامعه ما با ترس از جان حضرت زهرا(س) می توانند تأثیر بسزایی در سلامت روانی و اجتماعی جامعه داشته باشند.

وی یادآور شد: حضور زنان در تمامی مراحل زندگی و از ابتدای خلقت مشخص و با مردان و صحنه های اجتماعی پر از زنان و مردان با توانایی های مختلف است که هر کدام در جامعه نقش آفرینی می کنند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اسلام حضور زن در جامعه را مجاز دانسته و همزیستی آنان را ضروری دانسته است، افزود: اسلام با حضور زن در جامعه موافق است و برای بانو برای حفظ کرامت خود حدی قائل شده است.

غرب به دنبال کاهش جایگاه زنان و بدتر کردن وضعیت مادر است

صفیحانی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در کنار وظایف دینی و خانوادگی در مواقع ضروری در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی جامعه حضور پرباری دارد.

وی ادامه داد: بانوان می توانند با پرورش مهربانی، عطوفت و عقلانیت نسل های آینده و همچنین ایفای نقش در جامعه در مواقع لزوم از حضرت زهرا(س) الگوبرداری کنند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه دنیای غرب به دنبال کاهش جایگاه زن و بدتر شدن جایگاه مادر است، افزود: غرب می داند که زن پایه و اساس خانواده است و تخریب بنیان خانواده وظیفه زنان است. “

صفیحانی گفت: فرهنگ غرب نه تنها در دفاع از حقوق زنان موضع نمی گیرد، بلکه از آن به عنوان ابزار و وسیله ای برای ابتذال جامعه استفاده می کند و سعی می کند از این ابزار برای فساد کل بشریت استفاده کند.

این مدرس حوزه ادامه داد: زنان در جامعه نباید ابزاری در دست سیاستمداران غربی برای رسیدن به اهداف خود قرار گیرند.

وی افزود: همانطور که حضرت زهرا(س) به عنوان یک بانوی نمونه در دنیا توانستند با تربیت فرزندانی چون امام حسین، امام حسن(ع) و زینب(س) نقش آفرینی کنند و تاریخ را تغییر دهند، ما نیز به کرامت زن احترام می گذاریم. ما باید سایه تربیت اسلامی را که در حال تحقق است حفظ کنیم.

ولایتمداری و اطاعت از اوامر رهبری در زندگی حاج قاسم سلیمانی هیجان انگیز است.

صفیحانی گفت: اگر زنان از ترس حضرت زهرا(س) نقش خود را ایفا کنند شاهد ریشه کنی ناهنجاری ها و رذایل اخلاقی خواهیم بود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: همه باید به برکت بانوی دو عالم تابع ولی فقیه باشند و با بصیرت و اقدام به موقع، امانت مداری خود را در عرصه عمل ثابت کنند.

وی با بیان اینکه ولایتمداری و اطاعت از فرامین رهبری در زندگی حاج قاسم سلیمانی هیجان انگیز بود، افزود: شهید سلیمانی نماد بارز ولایتمداری و حرکت در این مسیر بود. و دانشجو باش

صفیحانی در پایان گفت: زنان جامعه با حفظ حجاب و عفاف باید هر جا که لازم است و با غیرت و ارادت زنانه به بانوی نمونه اسلام و یادگارانش حضور یافته و آگاهانه از حق، امام، ولایت و معارف اسلام دفاع کنند. . . “


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید