حضور باشگاه ها در IFMARK توسط فیفا برجسته نشده است


ساعت: 14:35
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887893

تیم فوتبال امید برای تست تاج به سراغ ما نیامد.

رئیس پزشکی ورزشی فدراسیون گفت: طبق پیگیری هایی که داشته ایم حضور باشگاه ها در ایفمارک برای انجام تست های پزشکی یک تصمیم داخلی است و فیفا تایید نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا نوروزی در تشریح انتقادات اخیر نسبت به عملکرد انحصاری ایفمارک و رویکرد این مرکز به درآمدزایی گفت: پس از مصاحبه اخیری که با یکی از خبرگزاری ها در خصوص عملکرد آیفمارک داشتم، با متولیان این مرکز صحبت کردم. هیئت مدیره لیگ فوتبال تایید کرد که تمامی تست های پیش فصل بازیکنان لیگ برتر، دسته اول و دسته دوم فوتبال در ایفمارک انجام شود. در پیگیری هایی که داشتم، این یک تصمیم داخلی است و فیفا یا نهادهای خارجی آن را تایید نکرده اند. این تصمیم از سوی سازمان لیگ گرفته شد و برخی از تیم ها مدعی شدند که آیفمارک پاسخ تست ها را ارائه نمی دهد اما وقتی سوال کردم مطلع شدم تا دو هفته دیگر نتایج تست ها به تیم ها اعلام می شود.

وی در پاسخ به انتقاد تیم ها مبنی بر اینکه هزینه تست ها را از آنها می گیرند، گفت: سازمان لیگ از درآمدزایی و پس انداز تیم ها هزینه ها را کم می کند و هیچ پولی از تیم ها گرفته نمی شود. چه لزومی دارد که تیم ها برای تست ها به تهران بروند؟ بنابراین خواستیم برای استان هایی که 2 تا 3 نماینده در لیگ های فوتبال دارند توافق شود تا تست ها در استان آنها انجام شود. در همین راستا مقرر شد تفاهم نامه ای بین فدراسیون پزشکی ورزشی و ایفمارک امضا شود تا این مجوز به هیات های پزشکی ما در سراسر کشور داده شود و تیم ها با هماهنگی ایفمارک در استان های خود معاینه انجام دهند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه در خصوص اعزام کاروان ایران به بازی های کشورهای اسلامی با موج هفتم کرونا و پروتکل های بهداشتی که در دستور کار است، اذعان داشت: همواره هدف ما اعزام کاروان سالم به مسابقات بوده است. ; هم از نظر سلامت جسمانی و هم از نظر ضد دوپینگ. البته زمان کمی برای انجام تحقیقات لازم داشتیم و از آن نظر دیر مطلع شدیم. به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم که از رشته های مهم تست ضد دوپینگ بگیریم. تیم پزشکی ما در کاروان حضور دارند. کادر پزشکی این کاروان 10 نفر است که اولین گروه امروز به قونیه اعزام شدند. همچنین به تمامی اعضا تاکید کرده ایم با توجه به شیوع هفتمین پیک کرونا، پروتکل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

نوروزی در پاسخ به این سوال که آیا در بین اعزام شدگان به قونیه ورزشکاران مصدوم یا مبتلا وجود دارند، اظهار کرد: چند تیم بازیکن مصدوم داشتند که جایگزین کردند. همچنین موارد ابتلا به کرونا در چند تیم وجود داشت و بازیکنان را نیز تغییر دادند. البته بهتر است نام تیم ها ذکر نشود تا برای نمایندگان ما در مسابقات مشکلی ایجاد نشود. همچنین اگر بازیکنانی که تست کرونای آنها مثبت شده باشد، در صورت عدم تعویض، منتظر می مانند و با تست منفی به مسابقات می روند.

وی در واکنش به انصراف تیم فوتبال امید از حضور در بازی های کشورهای اسلامی و اینکه دلیل این انصراف را مثبت شدن تست کرونای تعداد زیادی از بازیکنان این تیم عنوان می کنند، تاکید کرد: این تیم انجام داد. اصلا برای تست دوپینگ به ما مراجعه نکنید.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در واکنش به صدور مجوز حضور 30 ​​درصدی تماشاگران در استادیوم های ورزشی و اینکه آیا با گسترش موج هفتم این تعداد کاهش نمی یابد، گفت: خیر. در حال حاضر تصمیم بر این شده است که دیگر مانعی برای ورزش در کشور وجود نداشته باشد تا چرخ ورزش را به حرکت درآورد. ما باید پروتکل های بهداشتی بیشتری را رعایت کنیم و مسیری را طی کنیم که به تعطیلی اماکن ورزشی منجر نشود. حضور 30 ​​درصدی تماشاگران مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است و تصمیم گرفتیم پس از سقوط قله هفتم مکاتبه کنیم تا تماشاگران بیشتری در فضاهای ورزشی حضور پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید