حضور خارجی در کمیته ملی المپیک/ با تاج برای تیم فوتبال امید جلسه داشتیم


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914224

از تیم امید انتظار کسب سهمیه و مدال داریم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: از تیم فوتبال امید انتظارات متفاوتی داریم و از تیم امید هم انتظار کسب سهمیه و مدال داریم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک پس از جلسه امروز شورای اجرایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هشتمین جلسه شورای اجرایی را داشتیم. بحث های مختلفی مطرح شد. نزدیکان به هیئت اجرایی از برد ایران مقابل ولز خوشحال بودند. در این جلسه من و خزانه دار بابایی گزارش مالی را به هیئت اجرایی دادیم که در مورد پرداخت ها و کمک های مالی به فدراسیون ها بود. در مورد مخارج انجام شده در دولت قبل تردید وجود داشت و برای روشن بودن، تمام هزینه های انجام شده در دولت قبل در بخش مالی ما در حال بررسی است. افراد بدون مشکل را بپذیرید.

وی ادامه داد: این موضوع مطرح شده که 17 تا 18 میلیارد تعهدات قبلی باقی مانده است و طبیعی است با هر تغییر رهبری که می شود برخی اسناد هزینه کرد به رهبری بعدی منتقل می شود. چیز خاصی نیست. کمیته ملی المپیک توزیع های افزایشی و ماهانه را انجام می دهد و این مبالغ باقی مانده را تسویه می کند. بخشی از پاداش بازی های کشورهای اسلامی در قونیه نیز پرداخت و هزینه های پارالمپیک تسویه شد. گزارش مالی به تصویب اعضای هیئت مدیره رسید. در هزینه کردها هیچ ابهامی وجود ندارد و از نزدیکانی که در گذشته بوده اند تشکر می کنیم، اما به دنبال تحولات و راهکارهای جدیدی هستیم که برای ورزش ایران مفید باشد. باید خودمان را بیشتر تجهیز کنیم. نظر اعضای شورای اجرایی این بود که بیشتر تفکرات کمیته ملی المپیک، آکادمی ملی المپیک و شورای اجرایی باید به سمت موفقیت بازی‌های آسیایی و المپیک پاریس معطوف شود.

هاشمی در خصوص دیگر تاییدات امروز گفت: پاکدل رئیس آکادمی ملی المپیک گزارشی از چالش ها و مشکلات موجود در آکادمی ملی المپیک ارائه کرد که با استقبال خوبی مواجه شد. ایرادات عمیقی دارد. امکانات آکادمی برخی فدراسیون ها مانند کشتی و والیبال نمی تواند کمتر از آکادمی ملی المپیک باشد. امکانات آکادمی ملی المپیک باید برابر ورزش ایران باشد و امکانات را ارتقا دهیم که در جلساتی که قبل از عید با ایشان و اعضای شورای اجرایی داشتیم با کمک سازمان برنامه و بودجه تصمیم گرفته شد. فراهم کردن شرایط برای استقبال آماده سازی تیم ملی و قرنطینه ورزشکاران.

وی درباره انتخاب روسای کمیته های کمیته ملی المپیک تصریح کرد: 5 پیشنهاد مطرح شد و حضور سه نفر قطعی شد. فرهادی زاد به عنوان رئیس کمیسیون بانوان انتخاب شد، البته یکی دو کاندیدا دیگر هم بودند که به دلیل کهولت سن و مشغله کاری انصراف دادند. عبدالحمید احمدی به عنوان رئیس کمیسیون رسانه انتخاب شد، او تجربه خوبی در حوزه رسانه دارد. قطعا به کمیته ملی المپیک کمک خواهد کرد. دکتر نوروزی نایب نایب رئیس کمیته ملی المپیک مسئولیت کمیسیون پزشکی ورزشی را بر عهده گرفت. کارگروهی با حضور دبیرکل تشکیل می شود و اعضای کمیته ها تایید می شوند و پس از آن کمیته ها کار خود را آغاز می کنند. برخی از فدراسیون های المپیکی برای کسب سهمیه المپیک یا حضور در مسابقات بین المللی نیاز به کمک بیشتری داشتند و اعضای شورای اجرایی به رئیس و دبیرکل این اختیار را دادند که در مورد کمک های مالی این فدراسیون ها تصمیم گیری کنند و توجه ویژه ای داشته باشند. همچنین اعضای هیئت اجرایی موافقت کردند که در شرایط خاص به برخی از پیشکسوتان و قهرمانان کمک کنند تا مشکلاتشان را برطرف کنند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: محسن بیرانوند از بین گزینه های مختلف به عنوان سرپرست تیم های ملی انتخاب شد و به این ترتیب نظارت بر کاروان ایران در بازی های آسیایی تکمیل شد. در حال از سرگیری است و برای حضور در بازی های آسیایی و المپیک پاریس آماده می شویم. پنج کمیته پیشنهاد شد که اعضای شورای اجرایی با پیشنهاد رئیس جمهور مردم را تایید و رد کردند. حتی در این رابطه دو نفر پیشنهاد شدند که رای نیاوردند. همین اقوام موافقت کردند و با جلسه مخالفت کردند و به نتیجه رسیدیم. بستگانی که برگزیده شده اند، باید دارای ویژگی هایی بوده اند که باعث رأی موافق اعضای شورای اجرایی شده است.

وی در جریان این بحث اذعان داشت: فرهادی زاد از بین 5 کاندیدای کمیسیون بانوان به دلیل حضور دائمی در کمیته ملی المپیک و داشتن تجربه و می تواند بیشتر از افراد دیگر وقت بگذارد انتخاب شد. البته فرهادی زاد رئیس است و کمیته اعضا دارد و فرصت حضور در کمیته را دارد. نوروزی علیرغم میل باطنی اش به دلیل اشرافش در امور پزشکی قبول می کند که رئیس کمیسیون پزشکی شود. این دو نفر به تنهایی نمی خواستند، من شهادت می دهم و این پیشنهاد کمیته عمومی المپیک بود. در عوض، پنج کمیسیون جدید تعیین شدند. در کمیته های دیگر فرصتی برای استراحت اقوام در بیرون وجود دارد. آقای پاکدل وظایف سرپرستی خود را انجام داده، گزارش مفصل ارائه کرده است، یکی دو ماه آینده مشخص می شود که برای فدراسیون برنامه ای دارد، اینجا مسئولیت می گیرد یا در فدراسیون هندبال.

هاشمی درباره دلیل انتخاب بیرانوند گفت: شاید مرکز مانیتورینگ تیم ملی ساختار و تشکیلات بزرگی نداشته باشد اما جای حساسی است. حداقل نام افراد دیگری در دو ماه گذشته مطرح شد که هر کدام ویژگی های مثبت و منفی داشتند. افراد دیگر حساسیت های دیگری داشتند. این آزمون در زمینه تایید صلاحیت انجام شد و رزومه، تحصیلات، فعالیت در فدراسیون ها، وضعیت سلامت فرد در نظر گرفته شد و در چنین پست های حساس ابتدا یک سرپرست انتخاب می شود، برای دو نفر امتحان گرفته می شود. یا سه ماه و بعد به عنوان سرپرست انتخاب می شوند، فردی که باید پاسخگوی فدراسیون ها باشد و همچنین پاسخ دهد که آیا یک ورزشکار می تواند به بازی های آسیایی برود یا خیر. کار مرکز مانیتورینگ تیم ملی کار سختی است و در دو تا سه ماه آینده این مرد باید کار کند تا پرونده او به عنوان رئیس جمهور به شورای اجرایی ارائه شود. هیچ کس از خارج منصوب نمی شود و به پیشنهاد اعضای هیئت اجرایی است.

وی به تیم فوتبال امید خاطرنشان کرد: از آنجایی که جام جهانی است، نباید در این مورد صحبت کنیم، اما انتظارات از تیم امید در این دوره متفاوت است. و استقبال کرد، بعد از جام جهانی به آن نگاه خواهد شد. تیم امید باید با کادرفنی خوب و سازماندهی خوب آماده شود و از حمایت ویژه کمیته المپیک من برخوردار باشد. امیدوارم سهمیه بگیریم و امیدواریم در بازی های آسیایی مدال بگیریم چون قبل از سال 2006 مدال گرفته بودیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان درباره تعیین تکلیف فدراسیون ها گفت: با همکاران وزارت ورزش صحبت کرده ایم و تاریخ برگزاری برخی از انتخابات مشخص شده است. کمیته ملی المپیک در ارتباط کامل با وزارت ورزش است و مشکل برطرف شده است و وزارت ورزش در خصوص برخی فدراسیون ها چالش هایی دارد. بار این کار بر دوش وزارت ورزش است و در حال مذاکره هم هستیم تا در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسیم و این مشکل را حل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید