حضور در مسابقات تکواندو به من احساس غرور و شادی می دهد / تکواندو ایران بهترین در جهان است

ساعت: 20:05
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789802

اختتامیه دوره بین المللی مربیگری تکواندو؛

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در ارزیابی سال گذشته کمیته ملی المپیک، تکواندو در سه رشته برتر ورزش های قهرمانی قرار گرفت; حمایت کلی از این رشته یکی از اولویت های ماست و مطمئن باشید همیشه در حد تکواندو خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مراسم اختتامیه پنجمین دوره بین المللی مربیگری تکواندو کشورمان امشب (یکشنبه – 13 آذرماه) با حضور دکتر رضا صالحی امیری و کیکاووس ساعدی رئیس و دبیرکل از تیم ملی تکواندو برگزار شد. کمیته ملی المپیک، سید محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو، یون یونگ سون، رئیس مرکز آکادمی کوکیوان فدراسیون تکواندو.

در ابتدای این مراسم سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو گفت: پنجمین دوره بین المللی تکواندو علیرغم همه سختی ها و آزارهایی که برای میزبانی داشتیم به پایان رسید. فدراسیون تکواندو ایران از سال 1392 که مرکز آکادمی کوکیوان با میزبانی دوره های بین المللی توسط تعداد محدودی از کشورها موافقت کرد، توانست مجوز میزبانی کشورمان را دریافت کند. مربیان نقش مهمی در پیشرفت تکواندو دارند.

وی افزود: برگزاری این دوره کمک بزرگی برای مربیان کشورمان بود چرا که با میزبانی ایران هزینه حضور آنها را به میزان قابل توجهی کاهش داده ایم.

پولادگر ادامه داد: خداوند با شناختی که در این دوره کسب کردید به توسعه خانواده بزرگ تکواندو کمک کند و فدراسیون را در توسعه این منطقه در مناطق فقیرانه یاری کند. امیدوارم همچنان بدرخشید و سفیران تکواندو ایران در اقصی نقاط میهن عزیزمان باشید.

یون یونگ سونگ، رئیس مرکز آکادمی کوکیوان گفت: به همه شما که این دوره را با موفقیت پشت سر گذاشتید تبریک می گویم و امیدوارم با این فرصت یکی از استادان بزرگ تکواندو شوید. معتقدم این دوره در ارتقای دانش تکواندو شما موثر بوده و سطح علمی، دانشی و فنی شما را افزایش داده است.

وی افزود: همه کسانی که این دوره را با موفقیت پشت سر گذاشته اند به عنوان استاد تکواندو در دنیا شناخته می شوند. خانواده بزرگ تکواندو ایران پایان این دوره نیست بلکه پایان کار است و شروعی جدید است تا در مسیر پیشرفت تکواندو گام بردارید و امیدوارم خاطرات خوبی از این دوره در ذهن خود داشته باشید. ذهن

صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم اختتامیه این مسابقات گفت: حضور در مجموعه تکواندو باعث افتخار و خوشحالی من است. این رشته مقتدر و پرافتخار در حال حرکت به سوی سربلندی است و باید به مدیر پرتلاش و با اخلاق این مجموعه تبریک و خسته نباشید.

وی ادامه داد: در سفری که برای ستاد انتخابات کمیته بین المللی المپیک به یونان داشتم، با رئیس فدراسیون جهانی تکواندو دیدار کردم و خدا را شکر می کنم که اکنون این فرصت را دارم تا اخبار خوبی که شنیدم را با شما در میان بگذارم. در این دیدار از دکتر چو در مورد تکواندو ایران پرسیدم که ایشان گفتند تکواندوی ایران بهترین در دنیاست و پولادگر مدیریت بسیار موفقی دارد. وی با اشاره به عدم نتیجه گیری ایران در المپیک توکیو، گفت: کره جنوبی در این مسابقات شرایط مشابهی دارد و نمی تواند عملکرد فدراسیون را در یک مسابقه ارزیابی کند و تکواندوی ایران در آستانه پرش قرار دارد. در توکیو دو کشور نوظهور روی سکو رفتند که اصلاً انتظار نمی رفت اما ایران و کره جنوبی موفق به کسب مدال نشدند که برای من طبیعی است.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: تکواندوی ایران نقش بسزایی در آسیا و جهان دارد و زیرساخت های قوی دارد که یکی از گواه آن حضور شما در این دوره بین المللی است.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: در ارزیابی سال گذشته کمیته ملی المپیک، تکواندو در سه رشته برتر ورزش های قهرمانی قرار گرفت. حمایت کلی از این رشته یکی از اولویت های ماست و مطمئن باشید همیشه در حد تکواندو خواهیم بود.

وی افزود: پولادگر، همکارانش و تیم های ملی تکواندو مردان و زنان در رشته ها بهترین هستند و در ایران، آسیا و جهان حرفی برای گفتن دارند.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان گفت: تکواندو راهی برای درخشش دوباره پیدا کرده و قدم به قدم جلو می رود و تا فتح اجلاس های المپیک در سال 2024 روی سکو می ایستد که همه شاهد آن هستند و پرچم ایران خواهد بود. توسط تکواندو مطرح شود. مطمئن باشید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در کنار شما خواهند بود.

پنجمین دوره بین المللی مربیگری تکواندو با حضور 155 مربی به میزبانی کشورمان برگزار شد. فدراسیون تکواندو کشورمان تاکنون چهار دوره مربیگری بین المللی بهمن ماه 1392، مهر 1394، اسفند 1396 و اسفند 1394 برگزار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید