حضور رئیس کمیته ملی المپیک در تمرینات تیم ملی بانوان

ساعت: 21:40
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1781133

رئیس کمیته ملی المپیک به همراه معاون وزیر ورزش و جوانان از تمرینات تیم ملی بسکتبال بانوان کشورمان بعدازظهر امروز سه شنبه 11 آبان بازدید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک و با همراهی آخرین اردوی تیم ملی بسکتبال بانوان عصر امروز (سه شنبه) پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا از ایران دیدن کرد.

در این بازدید دکتر رامین طباطبای رئیس فدراسیون بسکتبال با ارائه گزارشی از وضعیت تیم ملی بسکتبال بانوان گفت: تیم ملی بسکتبال بانوان برای اولین بار در جام ملت های آسیا شرکت می کند و هدف اعزام این تیم به معنای کسب تجربه برای آمادگی برای مسابقات بالاتر است.»

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در حاشیه این مراسم گفت: بسکتبال یکی از قدیمی ترین رشته های ایران است اما به دلیل پوششی که داشتیم در تصویب آن با مشکل مواجه شدیم و مدت زیادی بین این رشته وجود داشت. حضور بسکتبالیست ها ما در بین المللی قطع شد.

وی افزود: بسکتبال را به عنوان یک فرصت می بینیم زیرا از نظر زیرساخت هایی که این رشته برای فعالیت در عرصه های همگانی و قهرمانی نیاز دارد، تقریباً یکی از زمینه هایی است که در کشور امکان پذیر است. استعدادهای زیادی در شهرستان ها و استان ها داریم که امیدواریم در آینده در اولویت قرار گیرند. از سوی دیگر این منطقه در المپیاد ملی استعدادیابی و پروژه های وزارت ورزش جایگاه ویژه ای دارد. در نتیجه، اینها دلایلی است که بسکتبال می تواند جهشی بزرگ به عرصه بین المللی داشته باشد. این دور از دسترس نیست، توانایی ها و استعدادهای ما در این زمینه قبلا به اثبات رسیده و به زودی خبرهای خوبی از بسکتبال بانوان به مردم ارائه خواهد شد.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین خطاب به ملی پوشان بانوان گفت: امروز همه همکارانم برای تشکر از شما آمدند و دوست داریم دخترانمان بدرخشند. فقط اومدم بگم علاوه بر بسکتبال و نتیجه، حضور شما مهمه. ما معتقدیم در داخل کشور هیچ تبعیضی بین دختر و پسر وجود ندارد و باید با حضور و حضور مکرر خود در عرصه بین المللی ثابت کنیم که در اعتقادات، فلسفه انسان شناسی و اخلاق خود تبعیض قائل نیستیم. بنابراین حضور شما در این زمینه صرف نظر از نتیجه برای ما مهم است. استرس نداشته باش شک ندارم در سال های آینده در آسیا خواهید درخشید، مدعی بازی های المپیک خواهید شد و روزی شما را در المپیک در تلویزیون خواهیم دید. اگر در پاریس این اتفاق نیفتد، در لس آنجلس خواهیم دید، زیرا انگیزه و اراده دختران ما بسیار بالاست.

کیمیا یزدیان تهرانی ملی پوش بسکتبال کشورمان از عدم برگزاری مسابقه تدارکاتی خارج از کشور قبل از اعزام به مسابقات رسمی انتقاد کرد. صالحی امیری قول حمایت بیشتر از تیم ملی را داد و گفت: ما به اردوها کمک می کنیم تا بخشی از هزینه ها تامین شود و بخشی از هزینه ها نیز توسط وزارت ورزش تامین می شود و در اینجا به دختران عزیز قول می دهیم که حتماً خواهیم کرد. به کمپ هایی که در آن اعزام خواهید شد کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید