حضور ماهرانه ایران در مذاکرات وین دست 4 + 1 کشور را خالی کرد/ مدیر اجرایی دیپلماسی نیرو جایگزین تور اروپایی مردان در دولت قبل شد

ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789664

عسگر زارای گفت: برخلاف حضور تیم های قبلی ایرانی در مذاکرات که مشابه تور و سفر اروپایی بود، این حضور در دولت سیزدهم کاملا استانداردهای مورد نظر را داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار تیتریک درباره مرحله اول مذاکرات در وین گفت: همانطور که انتظار می رفت، تیم ایران توانست مشکلات خود را در 4 سند در 4 سند به 4 + 1 در 4 روز فشرده ارائه دهد. مذاکرات.”

عسگر زارای افزود: با وجود همه فشارها و توصیه های آمریکا برای مداخله در مذاکرات، این موضوع با مقاومت تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی همراه شد و آنها حتی اجازه ملاقات با اعضای تیم ایرانی را پیدا نکردند. “

وی گفت: مذاکرات از نظر محتوایی خوب پیش رفته است و دو متن بسیار دقیق، حساب شده و شفاف در قالب لغو تحریم ها و اقدام متقابل جمهوری اسلامی در مسائل هسته ای به مذاکره کننده ایرانی ارائه شده است.

زارای با بیان اینکه ایران دو مرحله را در این مذاکرات پیش بینی کرده است، افزود: اولین گام اقدام کشورهای اروپایی و آمریکا برای رفع تحریم ها و اقدامات عملی آنها برای اجرای تعهدات ایران در این زمینه بود.

وی ادامه داد: در صورت تایید مجدد تعهدات آمریکا و اروپا برای لغو تحریم ها توسط ایران، جمهوری اسلامی در گام دوم اقدامات هسته ای را در دستور کار قرار می دهد و علاوه بر کاهش اورانیوم غنی شده، سطح غنی سازی 60 و 20 درصد خواهد بود. … “کاهد.

داون گفت گام سومی که ایران برای دور جدید مذاکرات هفته آینده پیش بینی کرده است، یک سند توافق خواهد بود.

وی افزود: ایران توانسته سند مضاعف خود را به 4=1 کاهش دهد و دست اروپایی ها در این زمینه کاملا خالی بود به همین دلیل مجبور شدند دور جدید مذاکرات را برای رایزنی با دولت های خود به هفته آینده موکول کنند.

زارای گفت: با وجود حضور هوشمندانه تیم مذاکره کننده ایرانی، حواشی خبرگزاری های غربی و آمریکایی در دستور کار قرار گرفت و مرکز اطلاع رسانی کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا به خبرگزاری ها توصیه کردند که اخبار هدفمند را منتشر کنند.

وی ادامه داد: شبکه های فارسی زبان و خبرگزاری های آمریکایی وانمود کرده اند که ایران در مذاکرات لجاجت می کند و این مقاومت می تواند به بن بست مذاکرات منجر شود و قیمت دلار و دیگر مسائلی را که اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار می دهد افزایش داده اند. آنها این سوال را نسبت می دهند.

زارای گفت: یکی از موضوعاتی که روی آن مانور داده شد، هیئت 40 نفره جمهوری اسلامی بود که متأسفانه به تناسب رسانه های خارجی مورد توجه رسانه های داخلی قرار گرفت. این موضوع بخشی از عملیات روانی رسانه های غربی برای افزایش هزینه های هیئت و حواشی آن بود.»

این کارشناس در خاتمه با اشاره به اینکه هیئت ایرانی هوشمندانه و کارشناسانه ابعاد مختلف را بررسی و به اهداف خود دست یافت، افزود: برخلاف حضور تیم های قبلی ایرانی در مذاکرات که مشابه تور و سفر اروپایی بود، این حضور مطابقت کامل با استانداردها “انطباق مطلوب.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید