حضور مردم در صحنه های مختلف حلال مشکلات است/ در حکومت اسلامی مردم اصل هستند


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: 1401/01/12
کد خبر: 1818887

آیت الله مدرسی، امام جمعه مرکز یزد، حضور مردم در صحنه های مختلف را حلال مشکلات دانست و گفت: در حکومت اسلامی مردم اصل هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی یزدی در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز در مرکز یزد با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: در ماجرای امام هشتم علی بن موسی الرضا (ع) در مسجد جامع این شهر. ورود در ماه رمضان دستور داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: امام به شما سفارش کرده است که سعی کنید کارهایی را انجام دهید که به دردتان می خورد و کارهای بیهوده و بیهوده انجام ندهید، تاکید کردند که باید خیلی کار کنید زیرا استغفار، شستن است.

امام جمعه منطقه مرکزی یزد گفت: توجه به تلاوت قرآن، اجرای وصیت نامه، پرداخت وجوه شرعی و امانت های مردمی، تلاش برای تطهیر دل از هر بدخواهی و موارد دیگر از جمله موارد است. توصیه های این امام

مدرسی یزدی به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی نوع جدیدی از حکومت است که در دنیای امروز ما با حضور مردمی متدین و با محوریت اسلام و اسلام شناسان واقعی شکل گرفته است. “

وی ادامه داد: در این دولت مردم اصل هستند و این اصالت باید حفظ شود. هر جا که ما حضور مردم را داشتیم حلال مشکلات همین بود و مهم‌ترین نکته این است که این حضور یک واجب شرعی است.»

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه های علمیه یزد گفت: دولت نیز موظف است این حضور مردمی را حفظ کند و زمینه را برای آن فراهم کند، زیرا بسیاری از تریبون ها می تواند حضور مردم را کاهش دهد. مجریه و امثال آن باید مجاز باشد.

امام جمعه منطقه مرکزی یزد با اشاره به شعار سال تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری گفت: تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال شعار امسال است و آنچه یزد می تواند در تحقق این رویکرد مهم ایفا کند مشکلی که باید برطرف شود.

مدرسی یزدی گفت: یزد دارای تحصیلات عالی و ظرفیت های ارزشمند دانشگاهی است و با توجه به انگیزه ظرفیت موجود پارک های علم و فناوری، بسیج و سپاه با توجه به تانک ها، سرمایه، در آموزش نیز نتیجه بسیار خوبی دارد. صاحبان و مردم توانمند استان «و باید از همه صنعتگران و صنعتگران استان استفاده شود و همه با همدلی در این زمینه تلاش کنند و یزد را به عنوان استانی پیشرو در عرصه صنعت و دانش بنیان معرفی کنند.

وی بیان کرد: مراسم نوروزی به خوبی برگزار شد، با وجود اینکه برخی میدان ها و برخی از مردم و متدینین، روحانیون و فعالان دینی از وضعیت فرهنگی یزد نگران و ناراحت بودند، اما پیشنهاد می شود بافت فرهنگی یزد در چند هکتار احیا شود. بافت قدیم به همین ترتیب سنت ها شکوفا شده و شیوه زندگی مذهبی و سنتی مردم یزد را به تصویر می کشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید