حضور ناتو در منطقه همیشه با جنگ و خونریزی همراه است/ دموکراسی اوکراین نباید امنیت منطقه را تضعیف کند


زمان: 15:18
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812729

شعبانی گفت: ما مخالف جنگ و درگیری های نظامی و کشتار هستیم و این همیشه به ضرر کشورهای منطقه بوده است اما صلحی که منجر به تسلط ناتو در منطقه می شود ویرانگر است. این امر منجر به جنگ های زیادی خواهد شد، زیرا هر جا ناتو بر آن حکومت کرده است، همسایگان ناتو دیگر امنیت را نمی بینند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد شعبانی کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار هاورستان وی با اشاره به وضعیت اوکراین گفت: اوکراین کشوری با قومیت های مختلف است که باعث می شود تفرقه های قومیتی در این کشور فعال شود و از سوی دیگر وجود منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی اوکراین همواره باعث طمع این امر شده است. کشور.”

او گفت: “اوکراین یک تهدید قرمز برای روسیه است و به آمریکایی ها گفته است که اقدامات نظامی تحت تاثیر ناتو در همسایگان خود انجام خواهد داد.” اما اوکراین کشوری خاص برای آمریکا و اروپا بود، فرهنگ کردی و اولین انقلاب رنگی در آن کشور اتفاق افتاد و پس از آن رئیس جمهور غرب زدگی روی کار آمد و فضای سیاسی آن کشور کاملاً علیه روسیه بود.

شعبانی ادامه داد: در این مدت اوکراین از حمایت لفظی اروپا استفاده می کرد تا اینکه چند سال پیش که تب عضویت اوکراین در ناتو بالا گرفت، روسیه با حمله نظامی شبه جزیره کریمه را از اوکراین جدا کرد و ضمیمه آن کرد. او از اوکراین حمایت کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: اما اوکراین از این اتفاق یاد نگرفت که غرب به آن کمک نکرد و تنها غربی ها از اقدامات روسیه سوء استفاده کردند و فضای ضد روسی در اوکراین را تقویت کردند.

وی خاطرنشان کرد که ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور کنونی اوکراین، جنگ سردی را با روسیه بر اساس حمایت لفظی غرب به راه انداخته است، غافل از اینکه روسیه یک ابرقدرت نظامی است و اوکراین سال هاست که هیچ نظامی و توانایی های هسته ای خود ندارد. وی گفت: تهاجم اوکراین به مناطق جدایی طلب دونتسک و لوهانسک بهانه ای برای آغاز جنگ روسیه با اوکراین بود.

شعبانی با اشاره به کودتای نظامی روسیه گفت: ما مخالف جنگ و درگیری نظامی و کشتار هستیم و این همیشه به ضرر کشورهای منطقه بوده است، اما صلحی که منجر به تسلط ناتو در یک منطقه شده است. برای اوکراین که از پیوستن آن به ناتو جلوگیری کند.این امر منجر به ویرانی ها و جنگ های زیادی خواهد شد، زیرا هر کجا ناتو حکومت کرده است، همسایگان ناتو دیگر امنیت را نمی بینند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکا در تلاش است تا با کشورهای همسایه که مشکل دارند، اتحاد نظامی ایجاد کند و امنیت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشوری را که با آن دشمنی دارد، تهدید و تهدید کند و اکنون با چین نیز همین کار را انجام دهد. “E.

وی با تاکید بر اینکه حضور ناتو در منطقه می تواند بسیار خطرناک باشد، افزود: اگر اوکراین نیز به عضویت ناتو درآید و روابط روسیه با خاورمیانه را محدود کند، قطعا ارمنستان با خاک یکسان خواهد شد. رسماً آذربایجان و ترکیه هر دو با اشغال ارمنستان خواهان قیمومیت هستند و قبلاً هم چنین کرده اند و بعد ایران را تکه پاره خواهند کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران اکنون در محاصره پایگاه های آمریکایی است و اگر به دلیل قدرت نظامی ایران اقدامی نکنند، الان هم آمده اند تا علیه ایران اقدام نظامی کنند، اما اگر این موازنه در منطقه به هم بخورد، کشورهای دیگر. به ناتو ملحق خواهد شد.» امنیت ایران اسلامی واقعاً به خطر خواهد افتاد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اوکراین باید بداند که برای ادامه حیات نباید به ابرقدرت ها متکی باشد و باید قوی باشد و اگر دموکراسی می خواهد امنیت اوکراین را تامین کند باید امنیت منطقه را نیز تامین کند، زیرا دموکراسی اوکراین نمی تواند تامین کند. امنیت برای منطقه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید