حضور پرشور راهیان نور استان لرستان در مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور غرب و شمال غرب کشور/ استقبال خانواده ها از برنامه های راهیان نور


ساعت: 03:17
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836360

رئیس سازمان راهیان نور سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان؛

سرهنگ سپهوند گفت: مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور در روزهای 15 و 16 اردیبهشت ماه برگزار می شود و سپس در تابستان کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی شمال غرب اعزام می شوند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ مرتضی سپهوند مسئول ارتش، مسیرهای نوردی و سازمان سیاحتی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) به تشریح مهمترین اقدامات ستاد راهیان نور لرستان در سال گذشته پرداخت و گفت: اردوگاه شهید بهشتی خرم آباد هر ساله میزبان این ستاد است. راهیان نور و مسافران 13 تا 17 استان برای استراحت موقت و صرف نهار و نماز چندین ساعت در این کمپ سپری می کنند.

وی با بیان اینکه زمان پذیرایی از مسافران راهیان نور از زمان اردوی دانش آموزی تا پایان نوروز است، افزود: سه امامزاده در اردوهای کشوری شهید مسعودیان و شهید حبیب الهی داریم.

سپهوند با بیان اینکه قرارگاه شهید مسعودیان یک اردوگاه زیرساختی نمونه در کشور است، گفت: این اردوگاه 450 نفری و قرارگاه شهید 250 حبیب الهی در هنگام کاروان های راهیان نور نمازگزار هستند.

رئیس ارتش، مسیرهای نور و سازمان گردشگری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به فعالیت های فرهنگی ستاد نور لرستان در سال 1400 گفت: اردوهای آبان و آذر را آماده کرده ایم. همه تخت ها آماده شد و سهمیه بندی کردیم و به شهرستان ها اعلام کردیم که آماده اعزام دانشجو هستند، اما به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا، چهل نفر را برای مستندسازی به اهواز از جمله سپاه لرستان بردیم.

وی ادامه داد: ساخت مستند اروند آغاز شده و دنباله آن در شلمچه، هویزه، دهلویه، معراج الشهدا و الکامه ساخته شده است. کارهای فرهنگی و هنری روی این مستند ساخته شد و ما این مستندها را از طریق شبکه شاد در فضای مجازی بارگذاری کردیم.

سپهوند بیان کرد: سعی کردیم در لحظاتی که پخش می شد همزمان مخاطب داشته باشیم به طوری که مجری صحبت کرد، راوی صحبت کرد و بعد مستندی که تهیه کردیم پخش شد و این باعث شد همه دانش آموزان لرستانی و ببین خانواده هایشان را مستند کنند.

رئیس سازمان اردویی، مسیرهای سبک و سیاحتی سپاه حضرت ابوالفضل(ع): در خصوص اردوی دانش آموزی تصریح کرد: از 13 تا 20 اسفند 400 خواهر دانشجو و 200 برادر دانشجو از دانشگاه های مختلف استان بر اقدامات بهداشتی نظارت دارند. طی یک اردوی 4 روزه از اروند، معراج الشهدا، فتح المبین، دو کوهه، هویزه و الکما بازدید کردند.

وی ادامه داد: پس از اردوی دانش آموزی برای دریافت خودروهای شخصی به صورت خانوادگی برنامه ریزی شد و قرارگاه شهید کشوری فهری زاده برای ثبت نام و یا مراجعه حضوری هموطنان برای ثبت نام آماده شد.

سپهوند با بیان اینکه طبق برنامه در اردوگاه های حبیب الهی و مسعودیان روزانه بین 100 تا 150 نفر در هر یک از این اردوها پذیرش می شوند، گفت: استقبال خانواده ها در اردوهای راهیان نور عالی بود.شهید «مسعودیان» در لرستان از 20 اسفند تا 12 فروردین پذیرای 500 نفر از لرستان با خودروهای شخصی بود.

رئیس راهیان نور و جهانگردی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با بیان اینکه پایان راهیان نور هر سال در «بازی طولانی» است، گفت: نور در روزهای 15 و 16 اردیبهشت و پس از آن در تابستان. کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی شمال غرب اعزام می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید