حضور گسترده نیروهای پلیس چین در پکن و شانگهای برای جلوگیری از اعتراضات/ معترضان خواستار استعفای شی جین پینگ شدند

حضور گسترده نیروهای پلیس چین در پکن و شانگهای برای جلوگیری از اعتراضات/ معترضان خواستار استعفای شی جین پینگ شدند

پلیس چین امروز (سه شنبه) به تعداد زیادی در خیابان های پکن و شانگهای مستقر شد تا از تظاهرات گسترده مردمی علیه محدودیت های کرونایی که اقتصاد را تحت تأثیر قرار داده است جلوگیری کند و همچنین جلوی تعدادی از افرادی که خواهان استعفای رئیس جمهور بودند را بگیرند. . در این طرف

به گزارش رویترز، در پی گزارش هایی مبنی بر دستگیری تعدادی از معترضان یکشنبه شب در شهر شانگهای، این بار بر اساس ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، اواخر روز دوشنبه تعدادی از افراد در شهر هانگژو بازداشت شدند.

با گذشت سه سال از اپیدمی کرونا، بسیاری از مردم از ادامه استفاده دولت از قرنطینه و آزمایش کووید عصبانی هستند. تشدید محدودیت‌ها در ماه‌های اخیر، همراه با یک سری مرگ و میر دلخراش ناشی از سیاست‌های کنترلی بیش از حد، بلافاصله وضعیت را تغییر داد.

با وجود این محدودیت‌ها و سیاست‌های دولت چین در قبال کووید-۱۹، آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور همچنان بالاست. از سوی دیگر، قرنطینه های پی در پی یکی از مواردی است که مشکلات اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد مشکلاتی در تجارت و زنجیره تامین جهانی شده است.

ویدئوهایی که توسط شهر هانگژو به صورت آنلاین منتشر شده و رویترز نمی تواند به طور مستقل آنها را تأیید کند، نشان می دهد که صدها پلیس دوشنبه شب در یک میدان بزرگ جمع شده بودند تا از تجمع جمعیت جلوگیری کنند.

یکی از این ویدئوها نشان می‌دهد که یک افسر پلیس مردی را دستگیر می‌کند و جمعیت کوچکی از مردم با تلفن در دست اطراف خودروی پلیس، سعی می‌کنند او را از ماشین بیرون بکشند.

پلیس شهر هانگژو بلافاصله در مورد این موضوع اظهار نظر نکرد.

همزمان با فراخوان مردم چین برای تجمع مجدد در تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی، تعداد نیروهای پلیس در شانگهای و پکن امروز همچنان در حال افزایش است. حضور شدید پلیس در دوشنبه شب این تجمعات را متوقف کرد.

به گفته شهروندان و کاربران شبکه های اجتماعی، پلیس چین در حال بررسی تلفن همراه افرادی است که از محل های اعتراضی عبور می کنند تا مطمئن شوند که آیا این افراد از شبکه اجتماعی تلگرام یا فیلترشکن استفاده می کنند یا خیر. استفاده از مسدود کننده ها در چین برای بسیاری از افراد غیرقانونی است و اپلیکیشن تلگرام نیز در آن کشور مسدود شده است.

در چندین ویدئو که سی ان ان مشاهده کرده است، شنیده می شود که مردم از شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و حزب کمونیست خواستند تا از قدرت کناره گیری کنند. جمعیت همچنین شعار می دادند: “ما تست کووید نمی خواهیم، ​​ما آزادی می خواهیم” و “ما دیکتاتوری نمی خواهیم، ​​ما دموکراسی می خواهیم”. برخی از ویدئوها نشان می‌دهد که مردم سرود ملی چین را می‌خوانند و بنرهایی در دست دارند که اعتراض خود را به اقدامات بسیار سختگیرانه این کشور در برابر همه‌گیری نشان می‌دهند.

آی وی وی، هنرمند معاصر و فعال دموکراسی چینی، از خانه خود در پرتغال گفت: موج اخیر اعتراضات در چین نمی تواند موقعیت شی جین پینگ را متزلزل کند زیرا پلیس در آن کشور به راحتی معترضان را ساکت و سرکوب خواهد کرد.

این هنرمند چینی که اغلب با هنر خود از پلیس چین انتقاد می کند، در مصاحبه با رویترز گفت: «برنامه سیاسی مشخصی وجود ندارد، بنابراین دستگیری معترضان بسیار آسان است. اما حتی اگر اتفاقی در مقیاس هنگ کنگ یا 1989 رخ دهد، باز هم دولت را متزلزل نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید