حضور 178 ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب مصلی تهران از روز شنبه پذیرای ناشران است


ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836385

178 ناشر خارجی در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ثبت نام کرده اند و مصلی تهران شنبه هفته آینده 15 اردیبهشت ماه پذیرای ناشرانی است که می خواهند کتاب های خود را به نمایشگاه منتقل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه کتاب تهران، تمامی تجهیزات مورد نیاز نمایشگاه تا 15 اردیبهشت ماه توسط مصلی امام خمینی (ره) تکمیل می‌شود و ناشران می‌توانند کتاب‌ها را به غرفه انتقال داده و چیدمان کنند. تا آن تاریخ

علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه کتاب گفت: وقفه دو ساله از نمایشگاه کتاب باعث شده تا درخواست ناشران برای حضور در نمایشگاه نسبت به دوره های قبل قابل مقایسه نباشد و در سه سال اخیر ناشران جدیدی وارد عرصه نشر شده اند. با توجه به شرایط کرونری و اینکه قصد داریم تمامی غرفه ها را در پشت بام مسجد قرار دهیم، جلب توجه همه ناشران به مساحت غرفه ها مشکل است.

وی با تاکید بر اینکه تحقق نمایشگاه بر اساس تقویم و برنامه ریزی ها انجام شده است، افزود: گفته می شود امسال نمایشگاه نسبت به دوره های قبل با تاخیر آغاز می شود، لازم به ذکر است که چنین چیزی وجود ندارد. این نمایشگاه طبق روال دوره های گذشته آغاز به کار می کند و در روزهای برگزاری نمایشگاه به جز مواردی که به دلیل شیوع ویروس کرونا انتخاب کرده ایم، برگزار می شود.

نقشه در غرفه انتشارات داخلی تحویل داده شده است

محمد اللهیاری، مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه نیز در بخشی دیگر از این نشست با بیان اینکه روند کار سریع است، گفت: است. اسامی مسئولین صدور کارت و اطلاعات لازم جهت چاپ کتیبه راهنمای بازدیدکنندگان ارسال شده است.

اللهیاری افزود: اگرچه امروز بزرگ‌ترین چالش مساحت کابین‌ها است، اما نکته اینجاست که با توجه به شرایط و پروتکل‌های اعلام شده، تعداد کریدورها را نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر و عریض‌تر در نظر گرفته‌ایم و این باعث می‌شود که ما کمی به فضای کابین توجه می کنیم.”

حضور بیش از 170 موسسه انتشاراتی خارجی

اسماعیل جانعلی پور، مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه نیز در این نشست گفت: اطلاعات 178 ناشر شرکت کننده در بخش ناشران خارجی تاکنون تکمیل و تایید شده است، اما 14 ناشر هنوز اطلاعات خود را بارگذاری نکرده اند.

یان علیپور گفت: محموله کتاب های عمان، روسیه و قطر به گمرک رسیده و به زودی ترخیص و به نمایشگاه منتقل می شود و همچنین آماده اعزام است.

ناشران کتاب های خود را در 15 اردیبهشت به غرفه خواهند برد

مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه نیز در این نشست گفت: کابین ها از کشتی اصلی در شماره 15 تا شماره 67 آغاز شده و به صورت جزئی اجرا می شوند. در بخش ناشران آموزشی غرفه های غیر خانگی تهیه شده و کار تعیین غرفه های دانشگاه تا سقف 50 درصد و قسمت ویژه کودکان تا 70 درصد انجام شده است.

حسین صفری تاکید کرد: کار در تمامی بخش‌ها طبق برنامه پیش می‌رود و تا 15 اردیبهشت تمامی تجهیزات مورد نیاز از جمله برق، دوربین، تجهیزات مخابراتی، کارتخوان، اینترنت و غیره تکمیل می‌شود. استراحتگاه ها و مناطق رفاهی با شهرداری به توافق رسیده است که 7 امتیاز در کل محوطه نمایشگاه به نمازخانه و 6 نقطه در سالن شبستان برای اطلاع رسانی به مردم اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: ناشرانی که برای غرفه های خودساخته درخواست داده اند، می توانند بسته به زمانی که برای آماده سازی غرفه ها نیاز دارند، از روز سه شنبه 13 اردیبهشت ماه در مصلی شروع به کار کنند. اقدام کنید و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

آزاده نظربلند، مدیر کمیته پاسخگویی و راهنمایی مشتریان نیز به عملکرد این کمیته اشاره کرد و افزود: مشکلات کد مالیاتی و شماره حساب ناشران در حال رصد است. به زودی اعلام می شود که ناشران برای شرکت در بخش مجازی کتاب های خود را بارگذاری خواهند کرد.

سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از بیست و یکم تا سی و یکم فروردین ماه 1401 در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی (ره) و به صورت مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید