حفاری: اگر توافقی حاصل شود، ابتدا آمریکا باید تحریم ها را لغو کند. ایران پس از بازرسی، عملیات هسته ای خود را بر اساس توافق انجام خواهد داد

حفاری: اگر توافقی حاصل شود، ابتدا آمریکا باید تحریم ها را لغو کند.  ایران پس از بازرسی، عملیات هسته ای خود را بر اساس توافق انجام خواهد داد

روز جدید:دقایقی پیش دیدارهای دوجانبه و چندجانبه مذاکره کننده ارشد ایران با روسای هیئت های سه کشور اروپایی با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ به پایان رسید. علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران گفت: در صورت حصول توافق، ناقض سازمان ملل، یعنی آمریکا، ابتدا باید تحریم ها را لغو کند و جمهوری اسلامی ایران پس از انجام بازرسی، بر اساس توافق، اقدام هسته ای می کند. “

اگر توافقی حاصل شود، ایالات متحده باید ابتدا تحریم ها را لغو کند. پس از بازرسی، ایران به اقدامات هسته‌ای خود طبق توافق ادامه می‌دهد، در حالی که مذاکرات برای احیای آژانس در وین سرعت گرفته و زمزمه‌هایی مبنی بر کاهش اختلافات بین کشورهای درگیر در مذاکرات به گوش می‌رسد. علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران می گوید که مذاکرات به خوبی پیش می رود.

دقایقی پیش دیدارهای دوجانبه و چندجانبه مذاکره کننده ارشد ایران با روسای هیئت های سه کشور اروپایی با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ به پایان رسید.

هیئت های مخالف سپس به هتل ماریوت واقع در مقابل هتل کوبورگ رفتند تا در مورد آخرین وضعیت مذاکرات با هیئت آمریکایی مشورت کنند. صبح امروز نشست های مشترک مذاکره کنندگان ارشد ایران، ترویکا و نماینده اتحادیه اروپا برگزار شد.

گزارش ها نشان می دهد که اختلافات بین کشورهای درگیر در مذاکرات نسبت به دور قبل کمتر شده و روند مذاکرات روان تر شده است. ضمن اینکه نشست های کارشناسی ایران و گروه ۱+۴ با هدف رفع تحریم ها برگزار می شود و کشورها پیشرفت خوبی داشته اند.

اکثریت هیأت ها بر ادامه مذاکرات تا حصول توافق نهایی برای احیای توافقات سال 94 تاکید کردند.

علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران، می‌گوید: هرچه حریف ما آمادگی لغو تحریم‌ها را جدی‌تر داشته باشد و سازوکارهای پیش‌بینی شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای لغو تحریم‌ها به‌ویژه در دو موضوع راستی‌آزمایی و تضمین را جدی‌تر بپذیرد. ما می توانیم کوتاهتر باشیم بیایید توافق کنیم.

وی با این حال تاکید کرد که در صورت حصول توافق، ناقض برجام، یعنی آمریکا، ابتدا باید تحریم ها را لغو کند و جمهوری اسلامی ایران پس از انجام بازرسی، بر اساس توافق، اقدام هسته ای انجام خواهد داد.

امشب پس از دیدار با کشورهای دیگر، حفاری از روند مذاکرات تمجید کرد و به خبرنگاران گفت که مذاکرات به خوبی پیش می رود.

دیدگاهتان را بنویسید