حفاری ها روز پنجشنبه با نمایندگان وزارت خارجه بریتانیا دیدار خواهند کرد

ساعت: 19:44
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782750

سردبیر بخش دیپلماتیک روزنامه گاردین گفت: معاون وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه با نمایندگان وزارت خارجه انگلیس برای بررسی برجام دیدار کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش گاردین، مذاکره کننده ارشد ایران قرار است در روزهای آینده با مقامات انگلیسی برای بررسی موضوع برجام دیدار کند.

پاتریک وینتور، سردبیر سرویس دیپلماسی گاردین، اعلام کرد که علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه ایران، 11 نوامبر (پنجشنبه) با دیپلمات های ارشد وزارت خارجه انگلیس دیدار خواهد کرد.

سردبیر سرویس دیپلماسی گاردین در پیامی توئیتری نوشت: گفتگو درباره برجام از محورهای رایزنی مقامات انگلیسی با معاون وزیر امور خارجه ایران بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایران اخیرا با آغاز مذاکرات درباره لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی در 8 دسامبر در وین موافقت کرد و تاکید کرد که این مذاکرات صرفاً برای گفت‌وگو نیست. بلکه موضوع دستیابی به یک توافق ملموس و رعایت منافع متقابل است.

علی باقری، معاون وزیر امور خارجه ایران پیشتر در صفحه توئیتر خود نوشت: در گفتگوی تلفنی با آقای انریکه مورا، آغاز گفت‌وگو با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی در 29 دسامبر در وین مورد توافق قرار گرفت.

تهران تاکید می کند که به عنوان یکی از طرف های معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته ای برای مقاصد صلح آمیز را دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چندین بار از تأسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند، اما هرگز مدرکی مبنی بر انحراف برنامه انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز این کشور از اهداف نظامی پیدا نکرده‌اند.

علاوه بر این، ایران در سال 2015 با کشورهای موسوم به 1+5 برای حل تنش ها بر سر برنامه هسته ای خود به توافق رسید. با این حال، با وجود به رسمیت شناختن آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به تمامی تعهدات خود، دولت آمریکا در ماه می 2016 به طور یکجانبه از این توافق خارج شد.

تاکنون شش دور مذاکره در وین بین آمریکا و سایر کشورهای شورای امنیت به جز ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به شورای امنیت برگزار شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های محسوسی در مذاکرات حاصل شده است، اما پس از خرابکاری‌های غرب، برخی اختلافات باقی مانده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید