حفظ میراث بزرگان در گرو توجه به بازی های بومی و محلی است/ برگزاری بیش از 40 جشنواره در 21 روستای سراوان


ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818461

دبیر شورای ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی سراوان گفت:

رحمان بهرام زهی گفت: هدف از بازی های سنتی و روستایی احیای آداب و رسوم نیاکانی و حفظ میراث گذشتگان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحمان بهرام زهی دبیر هیئت ورزش های روستایی و بازی های محلی و محلی شهرستان سراوان در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون اظهار داشت: با پیشرفت تکنولوژی، رشد بازی های رایانه ای به معضلی برای خانواده ها تبدیل شده است که همچنان محلی، بومی و محلی قوی برگزار می شود. و بازی های روستایی و در مناسبت های ملی و مذهبی در سنین مختلف برگزار می شود.

وی افزود: با وجود اینکه بازی های سنتی در اکثر جاها به فراموشی سپرده شده یا دیگر مانند گذشته رواج ندارد، اما همچنان در سراوان بازی های محلی طرفداران خود را دارد و مسابقات با شور و شوق انجام می شود.

دبیر شورای ورزش روستایی و بازی های محلی و محلی شهرستان سراوان ادامه داد: بلوچ های این خطه از کشور با حفظ آداب و رسوم دیرینه خود از بازی های روستایی، محلی و محلی به عنوان سرگرمی مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و… استفاده می کنند. جوانان و حتی بزرگسالان برگشتند.

بهرام زهی گفت: در سال 1400 بیش از 40 برنامه و جشنواره بازی های بومی و محلی در 21 روستای شهرستان سراوان به مناسبت های مختلف با حمایت وزارت ورزش و جوانان، سپاه و هزینه های شخصی اعضای هیئت روستایی برگزار شد. ورزش و بازی های محلی و محلی.

وی خاطرنشان کرد: هدف از بازی های سنتی و روستایی احیای آداب و رسوم پیشینیان و حفظ میراث گذشتگان است.

دبیر شورای ورزش و بازی های روستایی اهالی سراوان گفت: در روستاهای دورافتاده و فقیرنشین سراوان علاوه بر برگزاری بازی های بومی و محلی، برنامه های قصه گویی، اهدای البسه ورزشی، اهدای لوازم ورزشی و توزیع کتاب برگزار می شود.

بهزام زهی اذعان داشت: اکثر جشنواره های بازی های بومی و محلی با هزینه شخصی اعضای هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی برگزار می شود که از مسئولان و خیرین در زمینه احیای آداب و رسوم کهن و حفظ آن انتظار می رود. این منطقه از نفوذ جدی برخوردار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید