حقارتی که تبدیل به افتخار شد


ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813364

سال 1400 رو به پایان است. این در حالی است که برخلاف سال های گذشته از فهرست بلندبالایی از کالاهای اساسی به ویژه مرغ خبری نیست و این نشان دهنده عملکرد دولت های متولی امر معیشت و حمایت از مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، سالی در حالی رو به پایان است که برخلاف سال های گذشته از صف طولانی کالاهای اساسی به ویژه مرغ خبری نیست و این نشان از عملکرد دولت های تعیین کننده سرنوشت مردم دارد.

در زمان کارآمدی دولت روحانی در سال 92، قیمت مرغ کیلویی حدود 6400 تن و افزایش قیمت مرغ حدود 5 برابر شد که منجر به حذف این پروتئین از جدول دهک های کم درآمد شد.

سال گذشته در چنین روزهایی کشور به دلیل بی تدبیری و ناکارآمدی دولت روحانی دچار بحران شد، در حالی که رئیس جمهور وقت در تشریح دستاوردهای دولت خود گفت که مردم در تاج و تخت هرگز برای غذا صف نمی کشند. خالی. به دلیل این سوء مدیریت و بی دقتی، بارها مردم را به صف غذا کشاندیم و در روزهای پایانی حکومت او شاهد صف های طولانی برای خرید مرغ با نرخ دولتی بودیم.

از سال 97 شاهد صف های طولانی در استان سمنان بودیم، اما در اواخر دولت دوازدهم این صف ها بیشتر شد، چرا که مرغ در دو سال اخیر به دلیل افزایش شدید قیمت گوشت قرمز جایگزین گوشت قرمز شد.

افزایش قیمت مرغ گرم در استان سمنان در روزهای پایانی سال جز دردسر و اضطراب برای مردمی که به دلیل گرانی گوشت به مرغ گرم روی آوردند چیزی به همراه نداشت و همین امر باعث ایجاد صف های طولانی در بحران کرون شد. کنار هم بایستید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در پایان اسفند 99 گفت: روزانه حدود 76 تن و 700 کیلوگرم مرغ در استان توزیع می شود.

این در حالی است که مسئولان دولتی همچنان وعده کاهش قیمت گوشت مرغ به نرخ مصوب را می دادند، نه تنها قیمت این محصول به نرخ مصوب نرسید، بلکه صف ها ادامه داشت.

در دولت روحانی عملکرد ضعیف و کم کاری در این زمینه به حدی بود که حتی راه اندازی کمپ مرغ هم کاری از پیش نمی برد.

اکنون با روی کار آمدن دولت سیزدهم خبری از تجمع و صف های طولانی کالاهای اساسی نیست و همچنان عزت مردم در این دولت تثبیت می شود.

بنابراین زمانی که مسئولیت اداره کشور بر عهده نخست وزیر است، دولتی که همیشه از معیشت مردم مراقبت می کند، مهم نیست که رئیس جمهور با چه کسی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید