حقایق دفاع مقدس را با دقت و دقت نشان دهید


ساعت: 15:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882637

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید واقعیت دفاع مقدس را به خوبی و با دقت نشان دهیم و این حقایق برای اثبات حقیقت مردم ایران کاملاً کافی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در اولین جلسه شورای سیاستگذاری همایش ملی نقش علم و فناوری در دفاع مقدس، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به تشریح فلسفه برگزاری این رویداد علمی پرداخت و گفت: حادثه دفاع مقدس در تاریخ ملت و کشور ایران در حدی که مقام معظم رهبری آن را چنین می دانند بسیار مهم و بزرگ است گنج آنها اشاره می کنند که تاکنون تنها بخش کوچکی از آن کشف و استخراج شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه دفاع مقدس مایه مباهات است ملت ایران است نکته: مقام معظم رهبری فرمودند مانند تاریخ جنگهای ایران و روسیه در منطقه قفقاز و یک چیز دیگر مناطق منتهی به اجرای قرارداد ترکمنچای و گلستان نزدیک به دو قرن ننگ شد ملت اینجا ایران بود، واقعه حراست دو قرن باعث افتخار بود ملت ایران باشد

وی افزود: ایشان همواره تاکید داشتند که در ابعاد مختلف حراست مقدس و بررسی زوایای پنهان آن و ارائه آن به دور از تحریف، اغراق و دستکاری صورت گیرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بر عظمت و شفافیت واقعیت دفاع مقدس تاکید و تصریح کرد: نباید بزرگ نمایی و حقایق را تحریف کنیم. ما باید حقیقت حفاظت مقدس را خیلی دقیق نشان دهیم و این حقایق حقیقت را ثابت می کند ملتی از مردم ایران کاملا بس است.

باقری افزود: تاکنون اقدامات خوبی در زمینه روایت های عاطفی و خاطرات حراست انجام شده است که در جای خود برای حفظ و ارتقای روحیه ملی جوانان ما بسیار مهم و ارزشمند است اما یکی از زوایای پنهان است. چیزی که کمتر به آن پرداخته می شود، کاوش در موقعیتی است که علم و فناوری در دفاع مقدس هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تبلیغات دشمن مبنی بر اینکه در زمان جنگ موج انسانی در میدان مین رفتند و خطوط پدافندی دشمن با تلفات فوق العاده سنگین شکسته شد، گفت: برخلاف آنچه دشمنان ترویج می کنند، در دفاع مقدس از اندیشه و برنامه ریزی از نوآوری، علم و دانش استفاده شد و این باید تبیین شود.

وی افزود: یک روز در ملاقات مقام معظم رهبری فرمودند چرا روی نقش علم و فناوری در حریم مقدس کار نمی شود؟ و گفتند باید بتوانید این موضوع را برای نسل امروزی که نسبت به قبل تحصیل کرده ترند و در قالب کلاس درس و کنفرانس و برنامه توضیح دهید. ناهمسان که در موضوع حراست مقدس انجام می شود، به نقش و اهمیت استفاده از علم و دانش در حراست مقدس پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید