حقوق افراد تحت قانون کار ارگان های دولتی تغییر کرده است


ساعت: 13:45
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880215

سخنگوی هیات رئیسه شورای اسلامی گفت: شورای انتظامی مجلس پس از بررسی های فنی و قانونی به افزایش حقوق مشمولان قانون کار شاغل در دستگاه های اجرایی مطابق قانون کار رای داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید نظام الدین موسوی رئیس هیئت رئیسه شورای اسلامی در جمع خبرنگاران بر لزوم افزایش حقوق مشمولان قانون کار در تمامی دستگاه ها بر اساس قانون کار تاکید کرد و گفت: پس از اعلام نظر شورای اجرای قانون کار. قوانین و مصوبات دولت مصوبه ای را برای افزایش دستمزد کارکنان دستگاه های اجرایی که طبق قانون کار قراردادی است به تصویب رساند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر مجلس درباره افزایش حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی مشمول قانون کار، گفت: این بار هیات انتظامی مجلس پس از فنی و حقوقی. بررسی ها، تصمیم به افزایش حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی مشمول قانون کار بر اساس آرای کار قانون شد.

وی افزود: پیش از این شورای دولت افزایش 10 درصدی حقوق مدیران مشمول قانون کار را اعلام کرده بود که این مصوبه با اعتراض شورای دولت برای بررسی و اجرای مصوبات قانون در مجلس مواجه شد. ”

موسوی تاکید کرد: پس از این ایراد، دولت در 27 خرداد مصوبه ای را تصویب کرد که افزایش حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی مشمول قانون کار مشمول قانون کار است، بنابراین برای این دسته از کارمندان در دستگاه های اجرایی حداقل دستمزد 57 درصد و سایر نرخ های دستمزد به 38 درصد افزایش می یابد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید