حقوق بازنشستگان دوباره افزایش می یابد؟

حقوق بازنشستگان دوباره افزایش می یابد؟

حمید حاج اسماعیلی اظهار داشت: افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران موضوع عجیبی است. زیرا برای اولین بار دولت با بازنگری در حقوق کارمندان و مستمری بگیران در اواسط سال موافقت کرده است.

وی افزود: این اتفاق در سال های اخیر درخواست کارگران بود که در شورای عالی کار انجام شد و همه دولت ها مخالفت کردند.

حاج اسماعیلی گفت: دولت سیزدهم اساسا مخالف افزایش دستمزد و مستمری به اندازه نرخ تورم بود. این مشکل را در ابتدای کار دولت سیزدهم و اواخر سال گذشته با نهایی شدن لایحه بودجه و ارسال به مجلس مشاهده کردیم.

این کارشناس بازار کار تصریح کرد: اما دیدیم که مجلس بر خلاف نظر دولت تغییراتی در حقوق و افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران ایجاد کرد که نکته بارز آن حداقل حقوق کارمندان بود که دولت آن را 4 اعلام کرد. میلیون و 500 هزار تومان و مجلس و کمیسیون تلفیق آن را به 5 میلیون و 600 هزار تومان رساند. حداقل دستمزد کارگران نیز تحت تأثیر همین مشکل قرار گرفت و به همان میزان افزایش یافت.

حاج اسماعیلی تصریح کرد: آنچه در این میان می خواهم برجسته کنم کارگرانی هستند که در روزهای آینده دستمزد آنها در شورای عالی کار بررسی می شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی این است که انگ در این موضوع شکسته شده و دولت پیشقدم شده و این کار را برای کارکنان انجام داده است. بررسی حقوق کارگران خارج از حوزه دولت در شورای عالی کار حق بخش خصوصی و کارگران است.

دیدگاهتان را بنویسید