حقوق بشر ابزاری سیاسی برای فشار بر ایران است/رژیم سلطه از سازمان های بین المللی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند.


ساعت: 12:59
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914238

ابوالفضل سجی گفت: امروز حقوق بشر به ابزاری تبدیل شده است که نظام سلطه می تواند از طریق آن به کشورهای دیگر فشار وارد کند و عملکرد کشورها را با خواسته های خود هماهنگ کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالفضل صدکی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با مرات اظهار داشت: پس از جنگ جهانی دوم، نظام سلطه و سازمان های مختلف از جمله آژانس انرژی اتمی سازمان بین المللی و ذیل آن شورای حقوق بشر، حفظ و تسلط خود را بر کشورهای مختلف جهان گسترش دهند. ایجاد شده تا ایده و خواسته خود را تحت عنوان تاییدیه های بین المللی از طریق این سازمان ها تحقق بخشند.


fc94e784 48c5 4af9 9e7a 72219df8d3e5 خبر خاکستری

این کارشناس سیاسی با اشاره به تعریف ناقص حقوق بشر توسط نهادهای حقوق بشری گفت: شورای حقوق بشر سازمان بین المللی تعریفی از حقوق بشر ارائه می دهد که این تعاریف بر اساس اصول ادیان آسمانی و دینی است که دارد. نوشته شده طرح زندگی انسان متناقض است.

وی افزود: لیبرالیسم ابعاد مختلف زندگی انسان ها را در جوامع مختلف جهان با محوریت قرار دادن انسان در زندگی به جای خدا، استفاده نادرست از واژه آزادی و زیربنای قرار دادن آزادی طرح می کند.

صدکی با بیان اینکه مجامع بین المللی در زمینه حقوق بشر تصمیمات و مصوبات خودسرانه و غیرمنصفانه دارند، تصریح کرد: با وجود سخنان فریبنده دنیای غرب در خصوص حقوق زنان، امروزه بسیاری از حقوق زنان در کشورهایی مانند فرانسه پایمال می شود به عنوان مثال فرانسوی ها. پلیس کشورشان زنان را در ملاء عام یا در بسیاری از جوامع مورد ضرب و شتم قرار می دهد، با نادیده گرفتن حقوق اولیه زنان در زندگی مشترک و مجبور کردن زن به کسب درآمد در خانواده، او را به بردگی می گیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین گفت: امروزه در بسیاری از کشورهای غربی زن به بازیچه و ابزار تبدیل شده است، در حالی که در کشور و دین ما شأن و جایگاه زن از شأن و منزلت ویژه و والایی برخوردار است، به ویژه پس از پیروزی انقلاب. شاهد حضور فعال اجتماعی زنان و آمار بالای آنان برای تحصیلات عالی در جامعه بوده اند.

وی افزود: امروز حقوق بشر ابزاری شده است تا نظام سلطه بتواند کشورهای دیگر را تحت فشار قرار دهد و عملکرد کشورها را با خواسته های خود هماهنگ کند.

سدهی با تاکید بر اینکه ابهامات و تصمیمات سازمان های بین المللی در خصوص حقوق بشر باید برای جهانیان تبیین شود، اذعان داشت: رسانه های ما وظیفه دارند این موضوع را برجسته کرده و به گوش همگان برسانند.

این کارشناس سیاسی بر لزوم برخورد مثبت با مسائل حقوق بشری و تبیین دیدگاه اسلام در این حوزه اشاره کرد و ابراز داشت: عملکرد جمهوری اسلامی در حوزه حقوق بشر همواره به گونه ای بوده است که می توان از عملکرد و قوانین نظام استفاده کرد. ما را در تمام نقاط جهان زمین گیر کنید بیایید از عرصه حقوق بشر و حقوق زنان دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه باید از همه فرصت ها برای احقاق حقوق کشور در سازمان های بین المللی و شورای حقوق بشر استفاده کنیم، اظهار داشت: علیرغم اینکه تمامی جلسات شورای حقوق بشر و قطعنامه های آن علیه ایران جنبه سیاسی دارد، از جمله حقوق بشر و زنان باید با حمایت قانونی و قانونی بازتعریف شود تا از عملکرد کشورمان در ناآرامی ها و ناآرامی های اخیر در ایران حمایت شود.

سدهی همچنین گفت: با توجه به اینکه نهادهای بین المللی تاکنون به دیپلماسی رسمی کشورمان در حوزه حقوق بشر پایان نداده اند. علاوه بر دیپلماسی رسمی، باید با دیپلماسی عمومی و ارتباط با فعالان واقعی حقوق بشر و حقوق زنان در سراسر جهان و ایجاد تشکل های غیردولتی تخصصی در این زمینه، گام موثری در حفظ واقعی حقوق بشر برداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید