حقوق معلمان با ارزشیابی معلمان چقدر افزایش می یابد؟

حقوق معلمان با ارزشیابی معلمان چقدر افزایش می یابد؟

علیرضا منادی در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه کیفی آذربایجان شرقی، قانون رتبه بندی فرهنگیان را یکی از مهم ترین و بهترین برنامه ها در راستای تکریم فرهنگیان کشور خواند و افزود: این قانون با وجود برخی موارد اجرایی می شود. مقاومت و دولت برای اجرای آن 50 هزار میلیارد هزینه خواهد کرد که بر این اساس حداقل درآمد مشمولان کمتر از 16 میلیون تومان نخواهد بود.

وی مزیت های اجرای قانون ارزشیابی معلمان را در حوزه آموزش بسیار مهم و موثر دانست و با بیان اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تلاش زیادی برای تدوین آن انجام داده است، اظهار داشت: بدون تردید در اجرای صحیح این قانون، سبک و سیاق یادگیری در دروس. این امر باعث ارتقای آموزش متنوع و ارتقاء و ارتقای جایگاه اصلی و واقعی معلمان خواهد شد.

منادی رقابت بین معلمان برای ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان را یکی از مزیت های اصلی قانون رتبه بندی برشمرد و ادامه داد: بر اساس بندهای مختلف این قانون، معلمان رقابت مثبتی برای ارتقای سطح علمی و تحصیلی دارند و همچنین تا امتیاز لازم برای افزایش درآمد خود را به دست آورند

وی یکسان سازی حقوق اساتید دانشگاه را از دیگر اقدامات مهم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: بر این اساس مجموع درآمد اساتید دانشگاه نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش یافته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و ایسکو در شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس توجه ویژه ای به مباحث آموزشی و پژوهشی دارد، یادآور شد: اساس و ریشه همه این توجه ها به مسائل آموزشی برمی گردد چرا که بدون رفع مشکلات در این بخش، دستیابی به توسعه و پیشرفت امکان پذیر نیست.

منادی مشکل اصلی کشور را در همه عرصه ها و بخش ها مربوط به آموزش و پرورش دانست و گفت: به دلیل اینکه زنجیره آموزش و پرورش در کشور کامل نیست، با وجود اقدامات خوب و برون رفت از این وضعیت، همواره در حوزه های مختلف با شکست مواجه هستیم. شورای اسلامی آموزش و پرورش، دانشگاه ها، صنایع و موضوع دانش بنیان بسیار حساس هستند.

وی قانون پرش از تولید دانش بنیان را از دیگر اقدامات مهم شورای اسلامی در اجرای فرامین رهبری دانست و افزود: رویکرد اساسی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نیز بر همین اصل استوار است چرا که ما معتقدیم که دانشگاه ها باید علم را به ثروت تبدیل کنند.

منادی از راه اندازی 8 هزار شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد که ظرفیت اشتغال 400 هزار نفر را دارند.

به گزارش ایرنا، رئیس اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم از انتخاب 12 واحد تولیدی استان به عنوان واحدهای ملی و استانی برای نمونه های باکیفیت خبر داد و گفت: این واحدها بیشترین را با موفقیت پشت سر گذاشته اند. مراحل سخت امتیازدهی سازمان استاندارد گفتند یکی از این واحدها به عنوان منتخب کشوری انتخاب شد.

بابک بدعلی افشارد موضوع استاندارد را رکن حاکمیتی در کشور خواند و افزود: این سازمان رسالت بسیار مهم و خطیری در ارائه خدمات خوب و باکیفیت به واحدهای تولیدی مردم دارد.

وی از آغاز اجرای طرح استانداردسازی اقامتگاه ها، هتل ها، مدارس و مراکز زیارتی کشور و آذربایجان شرقی خبر داد و یادآور شد: آثار مثبت و مفید اجرای این طرح مهم ملی در سال های آینده برای مردم ملموس تر خواهد بود. .

به گزارش ایرنا، نظام ارزشیابی معلمان در اجرای بند (2) بند «الف» ماده (63) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 14/12/1395 د. و با هدف افزایش کیفیت فرآیند آموزشی و آموزشی، افزایش منزلت و منزلت اجتماعی معلمان، ایجاد نظام پرداخت بر اساس تجربه و شایستگی ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی منابع انسانی، توسعه مستمر و منظم شایستگی های عمومی، تخصصی، حرفه ای و آموزشی و کیفیت کار معلمان، تقویت انگیزه و رضایت شغلی و ارتقاء تعهد و تقویت هویت حرفه ای معلمان بر اساس نقشه جامع علمی سازمان تعیین و اجرا می شود. کشور و سند تحول اصلی آموزش و پرورش با توجه به مفاد این قانون.

قانون فوق مشتمل بر نه ماده و هشت تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 24/3/1300 شورای اسلامی شهر تصویب و در تاریخ 16/12/1300 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

دولت سیزدهم با وجود محدودیت های مالی، این قانون را برای افزایش ارزش و منزلت معلمان در جامعه و تربیت بهتر نسل های آینده اجرا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید